וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי ויטה נידון לחצי שנת עבודות שירות

גלעד גרוסמן

14.12.2011 / 14:11

ויטה, בכיר לשעבר ברשות המסים, הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים אך זוכה מאשמת שוחד לאחר שחתם על הסכמי מס חריגים ללקוחותיו של עו"ד יעקב וינרוט

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) חצי שנת עבודות שירות על שוקי ויטה, בכיר לשעבר ברשות המסים, שהורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים לאחר שחתם על הסכמי מס חריגים לטובת לקוחותיו של עו"ד יעקב וינרוט. ויטה נקנס גם ב-40 אלף שקלים.

ויטה הואשם במסגרת הפרשה גם בשוחד, אך בית המשפט זיכה אותו מאשמה זו. בית המשפט קבע כי ויטה היה מצוי בניגוד עניינים ברור, וכי הוא עד בלתי אמין. אולם, הרשעתו בעבירה של הפרת אמונים אינה מספיקה כדי להרשיעו בקבלת שוחד. וינרוט זוכה באותו משפט מאשמת שוחד.

על פי כתב האישום, שהוגש נגד ויטה ווינרוט באמצעות עורכי הדין שרון כהנר, רותם שגיא ויפעת שטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, פנה ויטה לוינרוט ב-1999, לאחר שחשש שקידומו יעוכב לאחר שהורשע בתקיפת עובד ציבור. בין השניים, נטען בכתב האישום, "התפתחה מערכת יחסים הדדית, מעין 'יד רוחצת יד'", במסגרתה טיפל וינרוט בענייניו של ויטה, אשר במסגרת תפקידו כפקיד שומה גוש דן טיפל בנושאי מס של חברות בבעלותו של וינרוט, ומאוחר יותר גם חתם על הסכמי מס חריגים ויוצאי דופן עם ארבעה מלקוחותיו של וינרוט, בהם אנשי העסקים מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק.

עוד בנושא:
עורך הדין יעקב וינרוט זוכה מכל האישומים נגדו, ויטה הורשע בהפרת אמונים
במשפט נטען: "מערכת יחסים סימביוטית בין ויטה לוינרוט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully