וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד ברנסון: "לא להשאיר את הבעיות לפוליטיקאים"

14.12.2011 / 16:11

בכנס "בזק אקספו" התראיין המיליארדר הצבעוני ריצ'רד ברנסון לאילנה דיין אודות עולם העסקים ועל הפיכתו למותג. "מנכ"ל שמתרחק מפרסום - אינו נכס לחברה". על מיתוג, כיף וטיסות לחלל

"את רוב הבעיות בעולם אי אפשר להשאיר לפוליטיקאים. ממשלות לא מנהלות עסקים טוב. העסקים הגדולים טעו בכך שהגדירו בעיות רבות ככאלו שתפקידה של הפוליטיקה לפתור". כך אמר היום (רביעי) סר ריצ'רד ברנסון, היזם המיליארדר הצבעוני ובעליה של קבוצת העסקים וירג'ין, בכנס "בזק אקספו". "בספרי האחרון אני לא אומר למנהיגי עסקים להרוויח פחות - אלא ליצור עסק שעושה טוב לחברה. אם כל עסק בעולם ישתמש ביכולותיו היזמיות לפתור בעיה אחת בעולם – רבות מהן ייעלמו".

ברנסון התראיין בכנס לאילנה דיין וחלק אתה תובנות אודות עולם העסקים, הצלחות וכישלונות, ועל עצמו. "בניתי מותג סביב עצמי כפי שסטיב ג'ובס בנה את מותג אפל. אפל תחיה אחריו וקבוצת וירג'ין כבר מבוססת גלובלית ולא צריכה אותי כל הזמן מאחוריה. עכשיו אני יכול להשתמש במותג הקיים כדי לקדם נושאים שיש לי רגשות עזים כלפיהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מחיר טיסה לחלל יהיה 200,000 דולר. ריצ'ארד ברנסון ליד מטוס החלל עם אילנה דיין/מערכת וואלה, צילום מסך

"האישיות הראוותנית שלך היא הנכס הגדול של וירג'ין?", שאלה דיין. "אם אתה מנהל חברה אתה צריך להיות שם בחוץ", ענה. "מנכ"לי החברות עם החליפות שמתרחקים מפרסום אינם נכס גדול לחברה. אם יש לכם משהו שאתם גאים בו – צאו החוצה ותביאו אותו לעמוד הראשי. הרבה אנשים שמנהלים חברות לוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות. ובגלל שהבוס כל כך רציני, זה מחלחל לשאר החברה. לכן חשוב לעשות כיף. המוטיבציה שלי מעולם לא הייתה לעשות כסף. כשנכנסתי לעסקי התעופה, הדבר האחרון שחשבתי עליו זה לעשות כסף. הרגשתי שאני יכול ליצור חברת תעופה בה אוהב לטוס ואהיה גאה בה, וקיוויתי שנצליח לשלם את החשבונות. גם כשלארי פייג' מגוגל חשב על יצירת גוגל במוסך שלו הוא לא חשב על לעשות מזה הרבה כסף, אלא ליצור משהו שיעשה הבדל משמעותי בחיים של אנשים ויביא לו גאווה. רוב האנשים שיוצרים עסק מצליח עושים זאת מסיבות כאלה. אלו שלא - יגלו שאם הם יהפכו לכוח של טוב – אנשים שעובדים איתם יעבדו הרבה יותר קשה, מכיוון שירגישו שיש במה להתגאות, ולא רק להיות מכונת כסף לבעלי המניות".

200 אלף דולר לטיסת חלל? "לא זול, מודה"

ברנסון דיבר על יוזמת וירג'ין לערוך טיסות אזרחיות לחלל, תחת המותג "וירג'ין גלקטיק", וגילה שתג המחיר לטיסה כזאת תהיה 200,000 דולר. "זה לא זול", הודה. "מה שמרגש זה שאלו שחצו את האוקיינוס האטלנטי בשנות ה-20 שילמו אז מחיר דומה - ומאז המחיר צנח ורוב האנשים יכולים להרשות זאת לעצמם. האתגר שלנו הוא להוריד את המחיר יותר ויותר. עד היום שלחו האמריקאים והרוסים רק 480 איש לחלל. לשנת הפעילות הראשונה שלנו כבר רשמנו 500 איש. בשנה אחת הגענו ליותר ממה שהממשלות הגיעו במשך 60 שנה. יכול להיות שכשבני יתחתן הוא יוכל לעשות זאת בחלל. אני מקווה שבחג המולד הבא אני ושני ילדי נגיע לחלל ביחד. אני מניח ש-90 אחוז מהאנשים כאן ישמחו לעשות זאת, וזה תפקידנו להפוך זאת למציאות. אז יום אחד, בתקווה, כולכם תוכלו. יבוא יום שנוכל לשים לוויינים בחלל בשבריר מהמחיר הקיים כרגע. בתי ספר יוכלו להפעיל לוויינים משלהם בחלל. אנחנו גם חושבים על מלון וירג'ין בחלל. אני לא מבטיח שזה יהיה בימי חיי אבל אני מנסה לזרז את הצוות להפוך את החלומות האלה לאמיתיים".

"כיף תמיד יהיה קודם לכל מבחינתך?", שאלה דיין. "זה חשוב שאנשים שנמצאים בשלב מוקדם בחיים יוציאו מהם את הערך האמיתי. העצה הכי טובה שנתתי למנהלי חברות או מחלקות היא לבזר סמכויות – מצא מישהו שטוב ממך בדברים אחרים, תעביר אליו משימות ופנה לך זמן למשפחה. אני מבלה עכשיו 90 אחוז מזמני בבניית ארגונים שלא למטרת רווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully