וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות יחליף מקררים של מעוטי יכולת

איתי טרילניק

14.12.2011 / 16:59

25 אלף מקררים נרכשו במכרז על ידי משרד התשתיות, וימכרו בסובסידיה של 60% למקבלי הבטחת הכנסה. החלפת מקרר ישן עשויה להביא לחיסכון של 600 שקלים בשנה בצריכת החשמל

משרד התשתיות השיק היום (ד') פרוייקט החלפת מקררים, במסגרת התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית שאושרה בהחלטת ממשלה לפני יותר משנה. כרגע מדובר ב-25 אלף מקררים שנרכשו במכרז על ידי משרד התשתיות, וימכרו בסובסידיה של 60% המגיעה לעד 2,000 שקל למקרר.

האזרחים הזכאים לסיוע הם מקבלי גמלת הבטחת הכנסה או השלמת הכנסה מהביטוח הלאומי, תקציב הפרויקט עומד על 50 מיליון שקל. בשל התפתחויות טכנולוגיות ועלייה במודעות לצריכת החשמל, מכשירי החשמל המיוצרים כיום יעילים יותר בצריכת האנרגיה יחסית למכשירים מיושנים יותר. מקררים חדשים צורכים חמישית מהחשמל לעומת מקררים ישנים.

החסכון בהחלפת מקרר מיושן במקרר חדש עומד להערכת המשרד התשתיות על כ-600 שקל בשנה. רבים משתמשים במקררים ישנים מחוסר מודעות לצריכת החשמל הגבוהה ומהטרחה שבקניית מקרר חדש. עלות הקנייה מהווה חסם להחלפת המקרר במיוחד באוכלוסיות חלשות.

באתר משרד התשתיות מפורסמות החנויות המשתתפות במבצע. הזכאים לסובסידיה מתבקשים להגיע לחנות עם תעודה מזהה וזכאותם תאומת מול מחשבי הביטוח הלאומי. המחיר לצרכן אמור לכלול גם את ההובלה, ההתקנה, אחריות לשלוש שנים, פינוי המקרר הישן וגריטה שלו.

רק לאחר הצגת אישור הגריטה, יקבלו הספקים את הסובסידיה ממשרד התשתיות. ההתמקדות בגריטה נובעת מהרצון להוציא את המקררים הישנים מכלל פעולה. החסכון האנרגטי המוערך מהפרויקט הוא כ-35 מיליון קוט"ש השנה, שערכם לצרכנים הוא כ-55 מיליון שקל במחירי החשמל העדכניים.

בשנה הבאה מתכנן המשרד לסבסד עוד 40 אלף מקררים בשיעור 30%, הפעם לכלל הציבור. בנוסף, מתוכננת סובסידיה בשיעור 40% להחלפת של 10,000 מזגנים למעוטי יכולת לצד השתתפות בעלויות של מארז שלוש נורות חסכוניות, כך שהוא ימכר ב-20 שקל. בסך הכל צפוי להיחסך באמצעות התכנית הלאומית להפחתת פליטות כ-4.5 מיליארד קוט"ש בשנה, ששווים לצרכן כ-2.16 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully