וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הפיתוח הראשון של אפל מחוץ לארה"ב יוקם בישראל

מיה אפשטיין, ענבל אורפז, גיא גרימלנד, אור הירשאוגה

14.12.2011 / 19:48

לתפקיד מונה אהרון אהרון, יזם היי-טק ותיק ומומחה בתחום השבבים. אנליסטים מחמיאים לעסקת אנוביט וחוזים שהיא הגיונית מאוד מבחינה טכנולוגית

מרכז הפיתוח הראשון של אפל מחוץ לארה"ב, כך מסתמן, יוקם בישראל. בראש המרכז יעמוד איש ההיי-טק הישראלי אהרון אהרון המצוי כעת לפי מידע שהגיע לידי TheMarker בהשתלמות במשרדי אפל בארה"ב.

ככל הנראה התקבלה ההחלטה על הקמת מרכז הפיתוח הישראלי - תקדים היסטורי כשמדובר בחברת אפל המקפידה על ריכוז פעילויות הפיתוח בארה"ב - עוד טרם התחלת הדיונים על רכישה אפשרית של חברת אנוביט הישראלית, המפתחת את בקרי זכרון הפלאש המספקים למכשירי האייפון והאייפד יתרון תחרותי משמעותי על המתחרות.

אהרון אהרון סירב להגיב היום לעיתונאים, אבל ציין שהוא נמצא כעת בארה"ב ואינו יכול לדבר. לפחות שלושה מנהלים בתעשיית ההיי-טק שעימם שוחחנו אישרו בפנינו כי אהרון אהרון יהיה סגן נשיא בכיר להנדסה ושבבים (VLSI) באפל ובמסגרת תפקידו יהיה מנהל פעילות הפיתוח של אפל בישראל.

אהרון אהרון כיהן מ-2003 ועד סוף 2009 כמנכ"ל Camero, חברה המפתחת טכנולוגית RF לעיבוד תמונה. במשך השנתיים האחרונות הוא משמש כיו"ר החברה, כך על פי קורות החיים המפורטים בלינקדאין. כמו כן מכהן אהרון כיועץ לחברת ה-IT BizTEC במשך שש השנים האחרונות. בין 2004 ל-2010 שימש כיושב ראש חברת טכנולוגיות האבטחה דיסקרטיקס (Discretix). את דרכו המקצועית החל אהרון ב-1983 במעבדות המחקר של יבמ בחיפה, שם כיהן במשך 13 שנה והתקדם לתפקידי ניהול. בין 2001 ל-2003 כיהן כמנכ"ל ספקית פתרונות האופטימיזציה סיברידג' (Seabridge). לפני כן כיהן כמנהל תפעול (COO?) בחברת השבבים הישראלית צורן בין 1997 ל-2001. לאהרון תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני בהנדסת אלקטרוניקה מהטכניון.

אפל מציגה את החידושים של אייפון. רויטרס
אפל מציגה את החידושים של אייפון/רויטרס

אפל רוכשת את אנוביט?

לפי הערכות, אפל מתעתדת לרכוש את אנוביט הישראלית תמורת מאות מיליוני דולרים. מנהל בהון סיכון אמר שהעסקה "תצא לדרך", אך לא ידע להגיד בשלב זה באיזה שלב היא ומתי היא תוכרז באופן רשמי. הוא העריך שהרכישה תהיה פחות מ-400 מיליון דולר והסכומים הראשונים היו קצת גבוהים.

במידה ועסקה זו תושלם תהווה עסקה זו את עסקת הרכש הגדולה ביותר אותה ביצעה אפל מאז רכשה ב-1996 את חברת NeXT אותה הקים סטיב ג'ובס תמורת 429 מיליון דולר. למעשה, ההחלטה להקים בישראל מרכז פיתוח עשויה לתת הסבר משלים למו"מ החריג אותו מנהלת כעת אפל, הידועה כחברה המבצעת רכישות קטנות בעיקר לשם השגת קניין רוחני, עם אנוביט.

בימים אלו מבקרת בארץ משלחת בראשותו של אד פרנק, סגן נשיא בעל תפקיד בכיר בחטיבת המו"פ של אפל. לפי מידע של מקור בכיר בתעשיית ההיי-טק הישראלית הביקור הנוכחי של המשלחת מאפל אינו הראשון: במהלך השנה האחרונה הגיעו בכירי אפל מספר פעמים לארץ במטרה המוצהרת לבחון שיתופי פעולה ורכישה אפשרית של רשימה מוגדרת של חברות. במוקד תשומת הלב של המשלחות עמדה חברת אנוביט, שהפכה לספקית ישירה של אפל לפני כחצי שנה מהלך שנחשב חריג מאד בהתקשרויותיה של אפל עם ספקיות חיצוניות קטנות.

ההתקשרות הישירה עם אפל סללה ככל הנראה את הדרך לעסקה במסגרתה תרכוש אפל את החברה הישראלית. המקור הבכיר ציין כי המגעים עם שאר החברות הישראליות שנכללו ברשימת החברות אותן בחנה אפל לא הניבו עד כה שיתופי פעולה מהותיים והאפשרות לרכישתן של חברות נוספות כתוצאה מסבב שיחות זה ירדה מהפרק.

כחברה חדשנית שמפתחת מוצרים שמובילים את התחום בו היא פועלת – בין אם האייפון בקטגוריית הסמארטפונים והאייפד בטאבלטים – אפל אינה משקיעה הרבה מהונה על מחקר ופיתוח.

ההוצאה של אפל למו"פ היא 2.2% מהמכירות שלה כיום, שהם 1.78 מיליארד דולר. למרות הפיתוחים שהציגה אפל בשנים האחרונות, שיעור ההוצאה למו"פ של החברה ירד מאז שנת 2000, אז היה 5% לרמתו הנוכחית. למרות ששיעור ההוצאה למו"פ של אפל הלך ופחת, ההכנסות שלה גדלו מ-8 מיליארד דולר בשנת 2000 לסכום המוערך ב-109 מיליארד דולר השנה. כלומר צמח יותר מאשר פי 13.

שיעור ההוצאה למו"פ של אפל מהכנסותיה נמוך במיוחד בהשוואה לחברות טכנולוגיה אחרות. גוגל הוציאה 14% מההכנסות של למו"פ בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר. במשך שנים מוציאה IBM 6% מהכנסותיה למו"פ. למרות שההוצאה של מיקרוסופט למו"פ השנה ירדה בהשוואה לשנת 2010, מדובר ב-13% מהכנסותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully