וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסות הענישו את ברננקי: התשואה על האג"ח האמריקאיות בשפל

רם עוזרי

14.12.2011 / 23:29

הזהב צנח ב-5% והנפט צלל ב-5.3%. היורו ממשיך להיחלש וירד מתחת לרמה של 1.3 דולר

המסחר בבורסות ניו יורק נסגר בירידות שערים חדות על רקע האכזבה בשווקים מנאום ברננקי אמש ולאור הנפקת האג"ח היקרה באיטליה. זאת, לאחר שגם אמש המדדים המובילים נחתמו בירידות שערים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.1% ומדד S&P 500 ירד אף הוא ב-1.1%. מדד נאסד"ק נסוג ב-1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות חדות, כאשר התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-3% לרמה של 1.9%.

הירידות נרשמות על רקע עלויות שיא בהנפקת אג"ח של איטליה. ממשלת איטליה תיאלץ לשלם ריבית של 6.47% בהנפקת אג"ח ל-5 שנים שביצעה, לעומת 6.3% בהנפקה דומה שביצעה בחודש נובמבר.

גם הסחורות רשמו צניחה חדה. מחיר הנפט ירד ב-5.3% למחיר של פחות מ-95 דולר לחבית על רקע הפרסומים כי קרטל הנפט אופ"ק החליט להגדיל את התפוקות. מה שהגדלת תפוקות הנפט לא יכולה להסביר הוא את הצניחה שנרשמה במחיר הזהב. מחיר הזהב נסגר בירידה של 5% לרמה של 1,575 דולר לאונקיה.

המשקיעים שציפו אמש להודעה בעניין השקת תוכנית רכישה שלישית (QE3) נחלו אכזבה. נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי הודיע כי הוא ממשיך עם תוכנית ה"אופרשיין טוויסט" עליה הכריז בחודש ספטמבר, ולא רמז על שינויים מוניטריים בעתיד. ברננקי לא ימהר לשלוף את "נשק יום הדין" כל עוד הכלכלה האמריקנית תמשיך להראות סימני התאוששות, בעיקר בסקטור התעסוקה.

הבנק הפדרלי הותיר בצפוי את הריבית ברמה של 0%-0.25%, וחזר על התחייבותו לשמור על ריבית אפסית עד אמצע שנת 2013.

היום לא צפויים להתפרסם נתוני מקרו משמעותיים. השווקים ימשיכו לנוע בעיקר על רקע ההתפתחויות באירופה, כאשר בורסות היבשת רושמות כעת ירידות שערים בהובלת מגזר הבנקים. היורו נחלש ב-0.1% מול הדולר ונסחר תמורת 1.302 דולר ליורו.

מניות במרכז

גוגל דיווחה אמש (ג') כי תרכוש את הסטארט אפ קלבר סנס. הסטארט אפ מעמק הסיליקון מייצר את האפליקציה "אלפרד" שמעניקה המלצות מותאמות אישית למסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים בשילוב אינטליגנציה מלאכותית ואלגוריתמים של למידה חישובית.תנאי העסקה לא נחשפו אך לפי הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ', הצוות של קלבר סנס יצטרף באופן מיידי למחלקת השירותים המקומיים בגוגל. מנכ"ל קלבר סנס, בבק פהלבן, החברה מאושרת להצטרף לגוגל. "זוהי הזדמנות מדהימה עבורנו", אמר.אפליקציית אלפרד מבצעת חיפוש אינטרנטי דומה לסירי של אפל אך בניגוד לסירי, הוא אינו מופעם על ידי קול ולכן עדיין לא ישמש כתחרות ראויה לאפליקציה שהושקה במכשיר האחרון של אפל - אייפון S4.

חברת הנדל"ן גזית גלוב , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, תבצע הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר - כך עולה מדיווחה שפירסמה היום (ד') החברה. מדובר על שווי הנמוך ב-10% מהשווי הראשוני לפיו התכוונה החברה להנפיק. במסגרת ההנפקה, תגייס גזית 81 מיליון דולר, לעומת סכום של 118 מיליון דולר שתכננה לגייס. לאחר שתושלם ההנפקה עד לסוף השבוע, תיסחר גזית בבורסת ניו יורק (NYSE) תחת הסימול GZT.

חברת טבע תמסור את תחזיתה למכירות ולרווח ב-2012 בשיחת ועידה שתקיים ב-21 בדצמבר. תקשור התחזית ל-2012 הוקדם מפברואר עם הדיווח על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של השנה שהוא המועד הרגיל של פרסום התחזית השנתית.דו"חות טבע חשפו את השפל בפעילותה בשוק הגנרי בארה"ב ברבעון השלישי של 2011, כשנתח השוק שלה ירד ל-18.2% בהשוואה ל-19.3% ברבעון השני של 2011. זאת כתוצאה מירידה של 58 מיליון במספר המרשמים לתרופות של טבע. החולשה נבעה מהשקת ארבע תרופות חדשות בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully