וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי בושה: שכר הבכירים בארה"ב זינק השנה ב-40%

15.12.2011 / 14:54

על רקע המחאה החברתית בארה"ב והמשבר הכלכלי במדינה בולט שכר הבכירים במשק בעלייה דרמטית. עשרת בעלי השכר הגבוה ביותר הרוויחו בשנה הקודמת 770 מיליון דולר

שכר המנהלים הבכירים בארה"ב זינק בשנה החולפת בעד 40%, לאחר שנתיים בהן המשכורות הוקפאו או ירדו כתוצאה מהמשבר הפיננסי ב-2008. כך עולה מתוצאות סקר מקיף שפורסם היום בגרדיאן הבריטי.

העלייה הדרמטית בשכר המנכ"לים מגיעה במקביל לנתונים מעודכנים של הממשל האמריקאי, המראים כי מרבית האמריקאים סובלים מעלייה בשכר הנמוכה מקצב האינפלציה. הסקר, שנערך על ידי הארגון להגנת המשקיעים (GMI), כיסה 2647 חברות ברחבי ארה"ב והראה כי משכורות הבכירים ב-2010 צמחו בין 27% ל-40%, לעומת גידול ממוצע של 2% בלבד במשכורות המנהלים ב-2009.

עשרת בעלי השכר הגבוה ביותר הרוויחו בשנה הקודמת 770 מיליון דולר, דהיינו הכנסה שנתית של 77 מיליון דולר לכל אחד מהמנכ"לים. מי שצועד בראש הרשימה הוא ג'ון האמרגרן, מנכ"ל תאגיד מקאסון, החברה הגדולה בעולם המספקת תכניות בריאות וציוד רפואי. שכרו של האמרגרן ב-2010 עמד על 145 מיליון דולר, מתוכם רק 1.7 מיליון דולר במזומן והשאר באופציות והטבות שונות.

ענף הבריאות בארה"ב הזניק לעשירייה הראשונה עוד שלושה מנכ"לים: ג'ו גמונדר, מנכ"ל אומניקר המספקת תרופות למוסדות סיעוד, הרוויח 98 מיליון דולר. טום ריאן, מנכ"ל ספקית התרופות קרמארק, נהנה משכר של 68 מיליון דולר, ורונלד וויליאמס, מנכ"ל חברת הביטוח הרפואי אתנה, לקח הביתה ב-2010 משכורת של 57 מיליון דולר.

"היתה לי תחושה שנראה עלייה משמעותית במשכורות הבכירים ב-2010, אבל שיעור של 30-40% הוא בהחלט מפתיע", אמר לגרדיאן פול הודג'סון, מעורכי הסקר. "הבוסים הגדולים הרוויחו בכל היבט של השכר, עם זינוק דרמטי בפנסיות, הטבות ותשלומים נוספים, כמו גם בשכר הרגיל". הנתון אולי המפתיע מכל בסקר הוא שמקומם של הבנקאים נפקד מצמרת רשימת המרוויחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully