וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים משכו למעלה: המסחר נחתם בעליות

רם עוזרי

15.12.2011 / 17:05

מדד הבנקים משך לעליות בעיקר את מדד ת"א 25 שעלה ב-1.7%. מדד ת"א 100 עלה ב-1.1% זאת למרות שמדד ת"א 75 ירד ב-1.2%

המסחר בבורסה בת"א, שנפתח בירידות שערים, נסגר בעליות חדות. המדדים זינקו לקראת הסגירה בהובלת מגזר הבנקים.

מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 1.7% ומדד ת"א 100 הוסיף לערכו 1.1%. מדד הבנקים זינק ב-2.2%, ומדד מניות הנדל"ן הפחית 0.2% מערכו. מדד התל בונד 20 רושם ירידה של 0.1%.
הפער בין מדד תל אביב 25 ומדד תל אביב 100 היה גדול מבדרך כלל. עליות בולטות במיוחד שנרשמו במניית חברת טבע , מניית החברה לישראל וחברת הבת שלה כיל ובמניות הבנקים משכו את ת"א 25 לרשום עליות חדות. לעומת זאת מדד ת"א 75 רשם ירידה של 1.2% ובשוק ההון העריכו כי הסיבה העיקרית לכך היא התאמת הרכב המדדים מאתמול.

"חלק גדול מהמחזורים, בעיקר במדד ת"א 75, נובע מרג'קטים שצריך היה לעדכן מהסגירה של יום קודם, לאור העדכון המדדים", אומר עידו אמריליו, מנהל חדר המסחר של בית ההשקעות פסגות. "מה שהשחקנים לא הספיקו לעשות אתמול הם משלימים היום. יש מניות שנסגרו גבוה מידי, יש מניות שנסגרו נמוך מידי, יש שחקנים שלא הספיקו להתכסות על כל הכמות ועושים השלמות. זה יום של סגירת פינות".

בזירה העולמית

בעולם, התפרסמו נתוני מדד מנהלי הרכש בסין הנבדק על ידי HSBC. המדד עלה ל-49 נקודות בדצמבר לאחר תיקון הנתון של נובמבר ל-47.7. כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מסמלת על התכווצות המגזר לעומת החודש הקודם. "קצב ההאטה אמנם הואט בדצמבר אבל מומנטום הצמיחה נותר חלש עם סיכונים נוספים המגיעים ממגזר היצוא ומגזר הנדל"ן".

ובזירה המקומית, אחרי רבעון אחד עם גירעון בחשבון השוטף, חזר המשק הישראלי לעודף ברבעון השלישי של 2011. על פי נתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הסתכם העודף בחשבון השוטף של ישראל ב-600 מיליון דולר. זאת, לאחר שברבעון השני נרשם לראשונה מאז 2008 גירעון של 300 מיליון דולר.

מניות במרכז

שותפות הישראליות בתגלית הגז הימית לוויתן - דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%) - דיווחו אמש כי אסדת הקידוח הסדקו אקספרס סיימה את קידוח לוויתן 3. המשקיעים מצפים כי הקידוח, שבוצע בשכבת הגז הטבעי המוכחת במבנה התת-קרקעי, יעניק הערכה מחודשת לכמויות הגז הטבעי בכל מבנה לוויתן, ואולי אף יעלה אותן. עם זאת הם ייאלצו להמתין, שכן התוצאות יפורסמו תוך חודשיים על ידי מפעילת הקידוח נובל אנרג'י האמריקאית. האסדה סדקו תמשיך לביצוע קידוח תמר.

גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, תבצע הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר - כך עולה מדיווחה שפירסמה היום (ד') החברה. מדובר על שווי הנמוך ב-10% מהשווי הראשוני לפיו התכוונה החברה להנפיק. במסגרת ההנפקה, תגייס גזית 81 מיליון דולר, לעומת סכום של 118 מיליון דולר שתכננה לגייס. לאחר שתושלם ההנפקה עד לסוף השבוע, תיסחר גזית בבורסת ניו יורק (NYSE) תחת הסימול GZT.

גזית גלוב ישראל וקרן ההשקעות בנדל"ן מניב ריט 1 , השלימו את העסקה לרכישת 49% מאחזקותיה של גזית גלוב ישראל במרכז 6G ביקנעם. העסקה בוצעה בשני שלבים: השלב הראשון בעסקה הושלם בינואר 2010, ובמהלכו רכשה ריט 1 49% של המרכזים המובילים: Gרוטשילד בראשון לציון ו- Gבעמק בעפולה. השלב השני בעסקה הושלם, מוקדם מהצפוי, בהמשך לשיפוץ ולאכלוס שבוצע במרכז G ביקנעם.

איגרות החוב של דלק ישראל נסחרו אתמול (ד') בירידות שערים חדות על רקע הורדת דירוג שספגו מוקדם יותר מידי סוכנות הדירוג מעלות S&P. סדרה ג' וכן סדרה ד' איבדו עד 4.3%, כשהתשואות טיפסו לכ-12.5%. כלל ארבעת הסדרות של החברה נסחרו בתשואה שבין 9.7%-12.9%. איגרות החוב של החברה האם - קבוצת דלק - נסחרו בירידות שבין 0.7%-2.4%, כשהתשואה המקסימלית מגיעה ל-9.62%.

חברת הדירוג מעלות S&P הורידה אתמול את דירוג האשראי של דלק ישראל בשתי דרגות לרמה של BBB (רמה בינונית), והעניקה לדירוג אופק "שלילי". במעלות הטילו ספק משמעותי בדבר יכולתה של החברה לפרוע את חלויות איגרות החוב בשנתיים הבאות ללא תמיכה מהותית של החברה האם. במסגרת כלל חובותיה, לדלק ישראל ארבע סדרות אג"ח בהיקף כולל של 1.3 מיליארד שקל (ערך נקוב).

איגרות החוב של אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר ממשיכות לרדת ומאבדות כרגע במסחר עד כ-3%. התשואה המקסימלית של האג"ח מגיעה לרמה של 18.5%. תשואה זו מגלמת את חששות המשקיעים לפיהם הקבוצה לא תוכל לעמוד בהחזרי החוב שנטלה על עצמה.

איגרות החוב מ סדרה ד' , במח"מ של 5 שנים, נסחרות כעת בשער של 66.3 אג' לכל 100 אג' ערך נקוב. בכך מסכמות האיגרות ירידה של 44% במהלך השנה האחרונה. מדובר על שער דומה לזה שנסחרו בו בנובמבר 2008 - מעט לאחר קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. האיגרות רחוקות רק במעט מהשער הנמוך אי פעם, שעמד על 59.14 אג'. בדומה לסדרה ד', גם סדרה ה' של החברה במח"מ קצר יותר של 1.35 שנים יורדת בכ-1%, ונסחרת כעת בתשואה של 17.42%.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully