וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו חיוביים דחפו את וול סטריט לעלייה ראשונה זה 4 ימים

נמרוד הלפרן

15.12.2011 / 23:20

פדקס עלתה ב-8% לאחר שהכפילה את רווחיה; מניית חברת האופנה מייקל קורס קפצה ב-20% ביום המסחר הראשון בוול סטריט

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בראשונה זה ארבעה ימים על רקע נתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו בארה"ב ובאירופה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.3% - עלייה ראשונה זה ארבעה ימים; מדד נאסד"ק הוסיף 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 1.91%, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 1.86% - רמתה הנמוכה ביותר זה 10 שבועות.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על ירידה מפתיעה במספר תביעות האבטלה לשפל של שלוש שנים, ירידה בלתי צפויה בתפוקה התעשייתית בראשונה זה שבעה חודשים, עלייה חדה מהצפוי של מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק לשיא של שבעה חודשים, עלייה חדה מהצפוי במדד המחירים ליצרן אם כי מדד הליבה עלה בשיעור מתון מהצפוי, ונפילה של הגירעון בחשבון השוטף לשפל של שנתיים.

התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בחודש נובמבר ב-0.2% - ירידה ראשונה זה שבעה חודשים - בעקבות נפילה של 3.4% בייצור של מכוניות וחלקי רכב, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה כי התפוקה התעשייתית תישאר ללא שינוי לאחר עלייה של 0.7% באוקטובר. בה בעת, תיקן הבנק הפדרלי כלפי מעלה את נתוני יוני, אוגוסט וספטמבר, ותיקן כלפי מטה את נתוני חודש יולי. ניצול כושר הייצור בארה"ב ירד בנובמבר לרמה של 77.8% לעומת 78% באוקטובר.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב נפל בשבוע שעבר ב-19 אלף לרמה של 366 אלף - המספר הנמוך ביותר מאז חודש מאי 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במספר התביעות לרמה של 390 אלף. הממוצע הארבע שבועי של תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, ירד לרמה של 387,750 לעומת 394,250 בשבוע הקודם.

מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק - מדד אמפייר סטייט - עלה בדצמבר לרמה של 9.5 נקודות לעומת רמה של 0.6 נקודות בנובמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של שלוש נקודות. מדד מעל לרמה של אפס נקודות משקף צמיחה בפעילות, ואילו מדד שלילי מצביע על התכווצות פעילות הייצור.

מדד פעילות הייצור באזור פילדלפיה עלה בדצמבר לרמה של 10.3 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל - לעומת 3.6 נקודות בנובמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 5 נקודות.

מדד המחירים ליצרן (PPI) עלה בנובמבר ב-0.3% - הודות לזינוק של 1% במחירי המזון - לאחר ירידה של 0.3% באוקטובר מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.2%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והדלק, עלה ב-0.1% - פחות מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. לעומת חודש נובמבר 2010 עלה מדד המחירים ליצרן ב-5.7% - העלייה השנתית המתונה ביותר מאז חודש מארס. מדד הליבה עלה ב-2.9% ב-12 החודשים שהסתיימו בנובמבר.

הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב נפל ברבעון השלישי של השנה ב-11.6% לרמה של 110.3 מיליארד דולר - רמתו הנמוכה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2009 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי.

החזית המקרו כלכלית סיפקה חדשות מעודדות גם מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי. הפעילות במגזרי הייצור בגרמניה ובצרפת התכווצה החודש בשיעור מתון מתחזיות הכלכלנים, והפעילות במגזר השירותים בשתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו צמחה במפתיע.

בה בעת, ממשלת ספרד מכרה היום אג"ח ממשלתיות בהיקף של שישה מיליארד יורו (7.8 מיליארד דולר) - כמעט כפליים מהיעד למכירת אג"ח בסך 3.5 מיליארד יורו.

מניות בולטות בוול סטריט

ענקית השילוח פדקס דיווחה היום כי רשמה ברבעון הכספים שהסתיים בנובמבר רווח של 497 מיליון דולר, או 1.57 דולר למניה, לעומת רווח של 282 מיליון דולר, או 89 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. ברבעון המקביל בשנה הקודמת רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 27 סנט למניה הקשורה להוצאות ארגון מחדש והוצאות משפטיות. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.53 דולר למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-10% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-10.59 מיליארד דולר.

מורגן סטנלי , הבנק השישי בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, הודיע על כוונתו לפטר 1,600 עובדים - 2.6% מכוח העבודה. הפיטורים יבוצעו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2012 ויקיפו את כל דרגי הבנק.

כוח העבודה של מורגן סטנלי נכון לסוף חודש ספטמבר הסתכם ב-62,648 בני אדם, לפי הדו"ח הכספיים האחרונים של הבנק. מכאן שפיטורים של 1,600 עובדים יהוו כ-2.6% מכוח העבודה הכולל של הבנק.

מייקל קורס הולדינגס (סימול KORS), חברת מוצרי היוקרה מעצב האופנה מייקל קורס, ביצעה היום הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בוול סטריט לפי שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר, ומניית החברה זינקה ב-20% ביום המסחר הראשון בבורסת ניו יורק (NYSE).

במסגרת ההנפקה, שהיתה מוצלחת מהצפוי, גייסה החברה 944 מיליון דולר ממכירת 47.2 מיליון מניות - 5.5 מיליון מניות יותר מהמתכונן. המניות נמכרו במחיר של 20 דולר למניה, מעל לטווח מחיר היעד של 17-19 דולר למניה. חתמי ההנפקה היו מורגן סטנלי, ג'י.פי מורגן וגולדמן סאקס.

מייקל קורס, המעצב שייסד את בית האופנה ב-1981 ידוע בבגדי הגברים ובקולקציות נוספות הכוללות תכשירים שעונים, משקפי שמש תיקים ונעליים. בנוסף מכהן קורס כשופט בתוכנית הריאליטי האמריקאית "פרויקט מסלול". המוצרים של קורס נמכרים ב-74 מדינות ברחבי העולם והניבו בשנת הכספים האחרונה הכנסות של 803 מיליון דולר - זינוק של 58% לעומת השנה הקודמת. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח שנתי נקי של 72.5 מיליון דולר - קפיצה של 85% לעומת השנה הקודמת.

הנפקת מייקל קורס היא השנייה מתוך שלוש הנפקות שמעוררות עניין רב שמתבצעות השבוע בוול סטריט. בראשונה, של חברת התוכנה ג'ייב סופטוור, זינקה המניה ב-25% ביום שלישי - יום המסחר הראשון שלה. השלישית, של זינגה - המפתחת משחקים לרשתות חברתיות - צפויה מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully