וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה למונטי: הפרלמנט האיטלקי אישר תקציב הצנע

16.12.2011 / 17:49

ראש ממשלת איטליה זכה בהצבעת האמון בפרלמנט האיטלקי והזהיר: "מנהיגי אירופה צריכים להיזהר מפילוג; אסור שהמשבר יוביל אותנו לקונפליקטים בין הצפון המוסרי לבין הדרום המסוכן כביכול"

ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, זכה היום בהצבעת האמון בבית התחתון של הפרלמנט האיטלקי, אשר אישר את תקציב הצנע בסך 33 מיליארד יורו (43 מיליארד דולר). ההצבעה עברה ברוב של 495 תומכים מול 88 מתנגדים. כעת עובר התקציב לאישור הסנאט, אשר אמור לאשרו בשבוע הקרוב.

מונטי קרא היום לקובעי המדיניות באירופה להיזהר מפילוג היבשת במאמציהם לבלום את משבר החוב.

מונטי אמר במסיבת עיתונאים ברומא כי תגובתה של אירופה למשבר החוב "צריכה להיות ארוזה בגישה בת קיימא לטווח ארוך, ולא סתם להזין רעב קצר טווח לנוקשות בחלק מהמדינות". הוא הוסיף כי "כדי שאירופה תתפתח לכיוון של איחוד, ולא פילוג, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהמשבר בגוש היורו יוביל אותנו לקונפליקטים בין הצפון המוסרי לבין הדרום המסוכן, כביכול".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מנסה לקדם הצעה לסנקציות אוטומטיות על מדינות בגוש היורו שיחרגו מכללי התקציב, מה שעורר חששות מכך שצעדי הידוק חגורה מופרזים במדינות הפריפריה יכניסו אותן לסחרור מסוכן וירחיקו אותן עוד יותר מצמיחה ושגשוג.

דבריו של מונטי נאמרו לפני דיון בפרלמנט האיטלקי, שלאחריו יתקיימו הצבעת אמון בממשלתו והצבעה על תקציב הצנע בסך 30 מיליארד יורו. הבית התחתון של הפרלמנט באיטליה דן היום בתקציב הצנע בסך 30 מיליארד יורו. מונטי אמר כי אמצעי הצנע, אשר כוללים רפורמה במערכת הפנסיה, מס רכוש מחודש ושורה של אמצעים למאבק בהעלמות מס, יגנו על איטליה מפני התפשטות משבר החוב ויורידו את עלויות המימון שלה. ראש איגוד העובדים הגדול ביותר באיטליה, CGIL, אמר ביום רביעי כי ארצו מסתכנת ב"פיצוץ חברתי" בשל אמצעי הצנע של הממשלה, וכי איגודי העובדים מתכוונים למחות נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully