וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הקונגרס אישר התקציב, מנע השבתה

סוכנויות הידיעות

16.12.2011 / 23:11

סוגיית הטבות המס לעובדים ומעסיקים שעמדה במוקד המחלוקת על התקציב, תוסדר בחקיקה נפרדת. בכך נמנעה השבתה כללית של השירותים הממשלתיים בארצות הברית

בית הנבחרים בארה"ב אישר ברגע האחרון את תקציב הממשל, הכולל קיצוצים בגובה טריליון דולר, ומנע בכך השבתה של השירותים הממשלתיים בארה"ב.

בית הנבחרים אישר את התקציב ברוב של 296 תומכים ו-121 מתנגדים, ברגע נדיר של אחדות פוליטית בין המפלגות הדמוקרטית והרפובליקאית. המחוקקים מתכוונים כעת לגבש במסגרת חקיקה נפרדת פשרה לגבי סוגיית הטבות מס לעובדים ומעסיקים והטבות למובטלים, אשר עמדו במוקד המחלוקת על אישור התקציב.

בעקבות אישור התקציב על ידי בית הנבחרים צפוי הסנאט להצביע מחר על אישור בתקציב, ולסלול בכך את הדרך לאישורו בחתימת הנשיא ברק אובמה.

התקציב שאושר כולל קיצוצים שעליהם הסכימו בחודש אוגוסט הקונגרס והנשיא אובמה. מרבית הסוכנויות והרשויות הממשלתיות בארה"ב יספגו קיצוצים בתקציב, ואילו משרד ההגנה יקבל את תוספת התקציב הקטנה ביותר זה שנים. מנגד רשות ני"ע בארה"ב (SEC) תזכה לגידול של 10% בתקציב.

פגישה של הנשיא אובמה עם ראשי הרפובליקנים בקונגרס בנושא החוב ותקרת המס, וושינגטון, 13 ביולי 2011. רויטרס
הצליחו למנוע השבתה. אובמה וביינר/רויטרס

סלע המחלוקת שמנע עד כה את אישור תקציב הממשל היה סעיף הארכת ההטבות במס לעובדים ומעסיקים. בעיקרון, שתי המפלגות תמכו בהארכת ההטבות במס, אך הרפובליקאים התנגדו לעמדת הדמוקרטים כי ההטבות ימומנו על ידי היטל מיוחד על אנשים המשתכרים יותר ממיליון דולר בשנה.

לו התקציב הפדרלי לא היה מאושר, היה נאלץ הממשל לבצע "כיבוי אורות" בוושינגטון, שמשמעותו השבתה של שירותי ממשלה לא חיוניים - צעד חריג בכל קנה מידה. השבתה כזאת התרחשה באפריל השנה, לראשונה זה 15 שנה, וכללה בין השאר את סגירת הפארקים הלאומיים וגני החיות, הקפאת החזרי מס על ידי מס הכנסה, והשבתת רשת הבלקברי של עובדי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully