וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות שובתים

ליאור דטל

18.12.2011 / 5:03

כ-9,300 מרצים, מתרגלים ועוזרים מן הסגל הזוטר באוניברסיטאות צפויים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן על מה שהם מכנים "התנהלות מגוחכת וחסרת רצינות". האוניברסיטאות: "הלימודים נמשכים"

חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות יחלו מחר בשביתה ללא הגבלת זמן. לדברי חברי הסגל, השביתה תסתיים רק כאשר ייחתם ההסכם עמם, לאחר חודשים רבים שבו הם מקיימים משא ומתן מול ועד ראשי האוניברסיטאות בהשתתפות הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, בנודע לשיפור תנאי עבודתם. מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר כי למרות השביתה "הלימודים מתקיימים בכל האוניברסיטאות והמשא ומתן בין הצדדים נמשך".

השביתה צפויה לכלול את כל חברי הסגל הזוטר - כ-9,300 מתרגלים, עוזרי הוראה, עמיתי הוראה ומורים מן החוץ באוניברסיטאות. הלימודים באוניברסיטאות יתקיימו, אך תוך שיבושים, מאחר וחברי הסגל הזוטר אחראים על חלק ניכר מההוראה בקמפוסים. במקביל לשביתה יקיימו חברי הסגל הזוטר תהלוכות מחאה באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב ובקמפוסים נוספים.

ועד ראשי האוניברסיטאות הגיב בחריפות לשביתת הסגל הזוטר: "כנראה שלזרוק סיסמאות לחלל האוויר, להרעיש ולשבות מעניין את נציגי הסגל הזוטר יותר מלהמשיך לעבוד ללא לאות לפתרון הסוגיות המורכבות הקשורות לתביעותיהם", נמסר מוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). "הוועד הציע לסגל הזוטר, שכבר כיום מרוויחים מאות שקלים לשעות הוראה בעקבות הסכם נדיב ב-2008, פתרונות הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים בכל שנה וכן פתרונות ראויים בנושא של ביטחון תעסוקתי. לו רוצה הסגל הזוטר באמת ובתמים להגיע לפתרון ריאלי יכול היה כבר להשיג אותו. השביתה היא מפגן שרירים שאין לו שום הצדקה אמתית ואשר פוגע בסטודנטים ללא כל צורך".

"דורשים את התערבות שר החינוך במשבר"

במאי האחרון איימו חברי הסגל הזוטר כי ישבשו את הלימודים באוניברסיטאות, במחאה על כך שהמשא ומתן שמתנהל מולם לא התקדם כשברקע קושי להגיע להסכמות בשל העלות הכספית של דרישותיהם, המוערכת בכ-60-50 מיליון שקל.
מאז שבו הצדדים לשולחן הדיונים, אך בחודש האחרון החלו חברי הסגל הזוטר לשבש שוב את הלימודים בקמפוסים השונים. במהלך המו"מ הושגו כמה הסכמות בין הצדדים, ולטענת ור"ה הוצגו לחברי הסגל הזוטר הצעות בעלות המוערכת בעשרות מיליוני שקלים. עם זאת, בשבוע שעבר טענו בסגל הזוטר כי ועד ראשי האוניברסיטאות חזר בו לאחרונה מההסכמות שהושגו במהלך המשא ומתן בנוגע לחלק מהסוגיות.

"אנו דורשים את התערבותו של שר החינוך לפתרון המשבר, לאחר שהפרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הות"ת, האמון על נושא תקצוב האוניברסיטאות, נכשל עד כה במציאת פתרון", אמרה ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות "התנהלותם של גורמי המו"מ מולנו מגוחכת ומראה על חוסר רצינות וזלזול במי שממלאים למעלה מ-50% משעות הלימוד באוניברסיטאות. אנו מצרים על כך שעלינו לנקוט במהלך חריף של שביתה כללית".

חברי הסגל הזוטר דורשים להעלות את שכרם של סטודנטים לתואר שני המבצעים בפועל עבודת הוראה באוניברסיטאות בכ-35%-50%, בנוסף הם דורשים להגביר את הביטחון התעסוקתי של חבריו, ולהסדיר את העסקתם לטווח מוגדר וארוך. כמו כן, הם דורשים לקבוע מנגנון לחישוב היקף המשרה של חברי סגל למטלות נלוות. בסגל דורשים גם מנגנון שיאפשר העסקת חלק מעמיתי ההוראה והמורים מן החוץ כחברי סגל בכיר, מאחר שבמסגרת הרפורמה במערכת, האוניברסיטאות מתכננות לצמצם העסקת מורים מן החוץ ועמיתי הוראה.

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי "מדובר במהלך מיותר, לא מועיל ופוגע בציבור הסטודנטים וכל זאת בשעה שמתנהל משא ומתן ענייני בליווי ובדחיפה של כל הגורמים הרלוונטיים במערכת ההשכלה הגבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully