וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בפרשת צבי בר: שוחד והלבנת הון

שני מזרחי

18.12.2011 / 9:07

יזם הנדל"ן הלונדוני, עמנואל ארביב, מואשם כי נתן שוחד לראש עיריית רמת גן צבי בר בתמורה לקידום אינטרסיו. נגד בר ויתר המעורבים בפרשה עדיין לא התקבלה החלטה אם להגיש כתב אישום

כתב אישום נגד יזם הנדל"ן הלונדוני, עמנואל ארביב, בגין עבירות של מתן שוחד לראש עיריית רמת גן, צבי בר, והלבנת הון, הוגש ביום שישי לבית המשפט המחוזי בתל אביב. את כתב האישום הגישה עו"ד ענבל לוי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. זהו כתב האישום הראשון בפרשיות של ראש עיריית רמת גן.

באפריל הודיעה לוי לבר כי בכוונתה להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של קבלת שוחד מחמישה יזמים שונים בתמורה לקידום האינטרסים שלהם בפרויקטים שונים של נדל"ן בעיר, וכן בעבירות של הלבנת הון מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הודיעה לוי כי בכוונתה להעמיד לדין את חמשת היזמים ובהם ארביב, שהיה בעל אינטרסים בפרויקטי הנדל"ן בית ליר-אור ומגדל התמרים.

באוגוסט נערכו למעורבים שימועים בפני מנהלת המחלקה הכלכלית, אביה אלף, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית אם להגיש כתב אישום נגדם. בשבוע שעבר ביקשה המדינה להאריך את הערבויות שנתנו המעורבים, אך ארביב וסנגוריו, עוה"ד איתן מעוז ויוסי אשכנזי, סירבו. נגד בר ויתר המעורבים בפרשה עדיין לא התקבלה החלטה אם להגיש כתב אישום ובגין אילו עבירות.

על פי כתב האישום, ארביב, אזרח איטלקי המתגורר בלונדון, הקים ביחד עם אדם נוסף את חברת בלנטפורט. חברה זו, נטען, היתה בעלת אינטרסים בפרויקט הנדל"ן בית ליר-אור ב-2005-2008. בנוסף, במהלך התקופה הרלוונטית היה בר, כראש העיר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וכחבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב - בעל יכולת השפעה לקדם את האינטרסים הכלכליים של ארביב .

במהלך התקופה, לפי כתב האישום, נתן ארביב לבר שוחד בסכום של 977,743 שקל כדי שהאחרון יקדם את האינטרסים שלו. "במטרה להסוות את כספי השוחד לבר, פעל ארביב לכך שבר ורעייתו יקבלו הלוואה של 225 אלף לירות שטרלינג מחברה בלונדון. הלוואה שהוחזרה בחלקה על ידי ארביב", נכתב.

ב-2001, נטען בכתב האישום, מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב כונסי נכסים קבועים מטעם חברת ליר-אור, שנכנסה לקשיים בפרויקט הנדל"ן. ארביב, לפי האישום, היה מודע ליכולתו של בר לקדם את האינטסים שלו בפרויקטי נדל"ן: "בר אכן קידם את מכירת בית ליר-אור לבלנטפורט באופן שהיטיב עמה מבחינה כלכלית, באופן משמעותי, וכן פעל לקדם את אישור חריגות הבנייה בבית ליר-אור. זאת, לאחר שבמשך שנים לא צלח הסדר ההליך התכנוני על ידי כונסי הנכסים, דבר שהיה בו כדי להצדיק לכאורה את הסכום הנמוך שבו נמכר בית ליר-אור לבלנטפורט".

בתמורה לפעולותיו של בר, כאמור, העביר ארביב לחברת גרוב - שממנה לקחו בר ואשתו את ההלוואה בסכום של 225 אלף לירות שטרלינג - סכום של 977,743 שקל, בארבע הזדמנויות שונות בתקופה שבין אפריל 2006 לנובמבר 2006, אז החלה חקירת המשטרה בפרשה.

עורכי דינו של ארביב, איתן מעוז, ויוסי אשכנזי, מסרו בתגובה: "מדובר בכתב אישום מופרך ומיותר. נציג בבית המשפט ראיות ברורות לכך שלא נעברה שום עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully