וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי נגד בן דב: לא נוותר על פירעון חובות

שלי אפלברג

18.12.2011 / 12:18

במסגרת הסכם העקרונות בין טאו תשואות למחזיקי האג"חים המסדיר את חובות החברה עתידים להיפגע הבטחונות שהועמדו לטובת בנק לאומי. הבנק הודיע כי יתנגד להסכם

בנק לאומי הופתע מכך כי הסכם העקרונות בין טאו תשואות למחזיקי אגרות החוב סדרה ב' וג' יחייב שינוי של הסכם פירעון החובות לבנק, לרבות פגיעה בבטוחות שהועמדו לטובתו להבטחת אשראי וציין מפורשות במכתב מיום חמישי כי הבנק לא מסכים להסדר מעיין זה ולפגיעה בזכויותיו.

הבנק מציין במכתבו את המצב האבסורדי בו יואשם בכישלון הסדר החוב עם בעלי האג"ח: "החברה הטילה את האחריות למצב ההסדר לפתחו של הבנק ואם לא יסכים הבנק לשינוי בהסכם פירעון החובות ולגריעת זכויותיו ישתמע מכך שלא בצד שהאחריות לאי הגעה להסדר עם מחזיקי אגרות החוב הינה של הבנק , ומצב זה לא מתקבל על הדעת".

לאומי דורש כי ההסכם שנחתם לא מזמן בינו ובין החברה לפירעון החובות על כל המשתמע מכך יקויים במלואו. "הבנק פעל על בסיס המוסכם עם החברה והסתמך בפעולותיו על קיומו המלא של הסכם פירעון החובות והוא עומד על כך שגם בעתיד יקוים כלשונו", ציינו בבנק. עוד הדגישו בלאומי כי "התנאה כי יושג הסדר חוב חדש עם הבנק אינה מקובלת על הבנק והוא אינו מוכן לדון על הסדר חוב חדש עם החברה שעה שהסדר כזה נחתם לא מזמן בין הצדדים". לטענת לאומי "לא ניתן להציב את הבנק במצב שבו מוצע הסדר למחזיקי אגרות החוב העלול לפגוע בבנק".

לשאלת הפרסומים השונים בדבר התנגדותו של בעל השליטה אילן בן דב להסדר בין בעלי אגרות החוב לחברה מציינת החברה כי לא קיבלה כל תגובה מבעל השליטה בנושא וכאשר תקבל תגובה היא תפרסמה כדין. אילן בן דב סירב להתייחס לנושא ומסר כי יוציא דיווח כאשר יהיה מה לומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully