וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי. די. בי לא תדווח על הפסד של 2.1 מיליארד

יורם גביזון

18.12.2011 / 12:51

היה הפסד? תקן חשבונאי חדש שאימצה חברת אי. די. בי יאפשר לה להעלים את ההשקעה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס ולהגדיל את פוטנציאל חלוקת הדיבידנדים שלה

קבוצת אי.די.בי החליטה לאמץ תקן חשבונאי שיעלים את ההשקעה הכושלת בבנק השוויצי קרדיט סוויס ויגדיל את פוטנציאל חלוקת הדיבידנדים ב-2.1 מיליארד שקל.

דירקטוריוני החברות דיסקונט השקעות והחברה הבת כור וכן כלל תעשיות החליטו אתמול על אימוץ מוקדם של התקן החשבונאי הבינלאומי IFRS 9, כך שיחול על הדו"חות הכספיים של החברה החל מינואר 2012.

תקן IFRS 9 מאפשר לדווח על רווח או הפסד כתוצאה מהשקעה בנכס פיננסי באחת משתי אופציות. האופציה הראשונה היא זקיפה של הרווח או ההפסד לדו"ח רווח והפסד באופן שמגדיל או מקטין את יתרת הרווחים הראויים לחלוקה כדיבידנד. האופציה השנייה והבעייתית יותר בה בחרה הבוקר קבוצת אי.די.בי מאפשרת לייעד את הרווחים או הפסדים לקרן הון, כך שהרווח או ההפסד לא ייזקף לדו"ח רווח והפסד ועל כן לא ישפיע על יתרת העודפים הראויים לחלוקה של החברה. אימוץ אופציה זו מאפשר לקבוצת אי.די.בי לזקוף לדו"ח רווח והפסד רק את הדיבידנדים שתקבל מקרדיט סוויס בעוד שהרווחים או ההפסדים מההשקעה לא ייזקפו לדו"ח רווח והפסד גם אם החברה תמכור בעתיד את החזקתה בקרדיט סוויס ותקבע רווח או הפסד.

חברת כור ספגה הפסד של 2.1 מיליארד שקל שנרשם בדו"ח רווח והפסד ברבעון השני והשלישי של 2011 כתוצאה מהשקעתה בקרדיט סוויס. כור מדווחת על הפסד של 295 מיליון שקל מההשקעה בקרדיט סוויס ברבעון הרביעי של 2011 על בסיס המחיר הנוכחי של מניות קרדיט סוויס.

האימוץ המוקדם של תקן IFRS 9 יאפשר לכור להעביר את ההפסדים מההשקעה בקרדיט סוויס שמוחזקות עדיין על ידי החברה (להבדיל מהפסד שנבע מהשקעה במניות קרדיט סוויס שכבר נמכרו) מתוך יתרת העודפים של החברה לקרן הון בגין נכסים פיננסיים דרך סעיף "רווח כולל אחר".

בעקבות העברת ההפסדים עם יישום התקן לראשונה על ידי כור ייערכו הדו"חות הכספיים של כור כאילו ההפסדים מעולם לא נרשמו בדו"ח רווח והפסד ועל כן תתוקן בדיעבד יתרת העודפים של החברה. המשמעות של צעד זה היא הגדלת פוטנציאל חלוקת הדיבידנדים על ידי כור ב-2.1 מיליארד שקל.

כלל תעשיות, חברה אחות של דיסקונט השקעות, הודיעה גם היא על אימוץ מוקדם של תקן IFRS 9 וציינה כי אם תבחר בחלופה של ייעוד תוצאת ההשקעה במכשירים פיננסיים דרך "רווח כולל אחר", תגדל יתרת העודפים בסכום מקסימלי של 150 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully