וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: אגרת רשות השידור תופחת ב-5%

נתי טוקר

18.12.2011 / 13:16

בקשתה של רשות השידור לבטל את הפחתת האגרה נדחתה והאגרה תופחת ב-5%. הרשות תאלץ לקצץ 30 מליון קשל מתקציבה. בנוסף נמחקה מחויבות הרשות לרכוש הפקות מקור חיצוניות

הממשלה אישרה בישיבתה היום את בקשת רשות השידור לעגן בחוק את מחיקת המחויבויות של הרשות להשקעה ברכישת הפקות מקור חיצוניות. הרשות מחויבת להקדיש 36% מהכנסות הטלוויזיה להפקות מקור, אך אינה עומדת בתנאים אלה. בהחלטת הממשלה נקבע כי היא תהיה בתוקף ל-2011 ולא להשקעות עתידיות. ארגוני היוצרים התנגדו למהלך ואף כינו אותו "מחטף" של משרד ראש הממשלה.

בנוסף, החליטה הממשלה כי אגרת רשות השידור תפחת החל מבעוד שבועיים ב-5%. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה בכך את בקשת רשות השידור לבטל את הפחתת האגרה. בעקבות הפחתת האגרה, תאלץ רשות השידור לבצע קיצוץ של 30 מליון שקל בתקציבה.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, אמר בישיבת הממשלה כי "כלל הסכמי הרפורמה מול ועדי העובדים חתומים, וכי במסגרת זו יפרשו כ- 700 עובדים". יו"ר הרשות הדגיש כי "עם כניסת הרפורמה לתוקף, מתחייבת הרשות להקצות מאות מיליוני שקלים להפקות מקור".

נתניהו ציין כי על רשות השידור להמשיך ולהתייעל כדי שהציבור ישלם פחות אגרה. לדבריו, "רשות השידור לא חייבת למדינת ישראל כסף ונפעל כדי שזה ימשך כך. הנחיתי את רשות השידור להשלים את הרפורמה ברשות. מדובר ברפורמה חשובה והיסטורית שתצעיד את רשות השידור קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully