וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה פרק יוקר המחיה בדו"ח טרכטנברג

טל שלו

18.12.2011 / 14:38

אחרי שבועיים של דחייה אישרה הממשלה פה אחד את פרק התחרותיות ויוקר המחייה בדו"ח טרכטנברג. בין ההמלצות שאושרו: בניית 40 תחנות דלק חדשות בהליך מזורז

הממשלה אישרה לפני זמן קצר (ראשון) פה אחד את פרק התחרותיות ויוקר המחיה הכולל טיפול במונופול הדלק על ידי הוספת עשרות תחנות דלק, הגברת כוחו של הממונה על ההגבלים העסקיים, ושיפורים משמעותיים בתחבורה הציבורית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה כי "אנחנו מתקדמים באישור דו"ח טרכטנברג בצורה שיטתית ואחראית כדי להמשיך ולהפחית את יוקר המחיה. אנחנו מפחיתים את כוחם של המונופולים והבירוקרטיה. המונופול הממשלתי הוא הגדול ביותר וגם הוא מטופל?.

נתניהו המשיך ואמר כי "אישרנו היום פרק חשוב שנוגע בבעיה שורשית של חוסר תחרות. היינו משק קטן וריכוזי, הבעיה שהמשק גדל ונשאר ריכוזי. ריכוזיות שבאה מהסקטור הפרטי ומהסקטור הציבורי. אישור פרק ההמלצות הזה מתקן עיוותים שנוצרו במשך עשרות שנים".

בין ההמלצות שאושרו, הוחלט על בניית 40 תחנות דלק חדשות ברחבי הארץ. התחנות ייבנו בהליך מזורז. כמו כן התחנות לא ייבנו על ידי אחת מארבע חברות הדלק הגדולות במשק, זאת על מנת להגביר את התחרות בשוק הדלק.

בשבוע שעבר, עקב התארכות הדיון בנושא תכנית המאבק במסתנני העבודה, לא הספיקה הממשלה לדון בהמשך יישום המלצות ועדת טרכטנברג, הנוגעות להורדת יוקר המחיה, הגברת משילות הממשלה, ותכנון מערכות להסעת המונים בתחבורה הציבורית. בשבוע לפני כן, נדחה הדיון בהמלצות בשל איחור בפתיחת ישיבת הממשלה עקב פקק גדול בדרך לירושלים וטקס הזיכרון הממלכתי לזכר דוד בן גוריון אליו נסע ראש הממשלה.

עוד על דו"ח טרכטנברג:
הדיון על דו"ח טרכטנברג נדחה פעמיים ונקבע להיום
מיסז'ניקוב: "סיוע בדיור - קודם לעובדים"
מדוע לא התנגדו חברות הדלק לפיקוח על הסולר?

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully