וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: לשכות התעסוקה יושבתו ליום אחד

חיים ביאור

18.12.2011 / 16:35

במחאה על החלטת משרד התמ"ת להקים מרכזים עצמאיים להכוון תעסוקתי ברחבי הארץ החליט הוועד הארצי של עובדי לשכות התעסוקה להשבית הלשכות ליום אחד. לא תהייה קבלת קהל ולא מענה טלפוני

לשכות התעסוקה בכל הארץ יהיו סגורות מחר ולא תתקיים בהן קבלת קהל. עקב כך מחפשי עבודה לא יוכלו להתייצב בהן כדי להשתלב במשרות פנויות וגם לא יוכלו להגיש בקשות לקבלת דמי אבטלה. העובדים גם לא יענו לפניות טלפוניות.

עובדי הלשכות החליטו לסגור אותן ליום אחד ולקיים אסיפות מחאה, לפי החלטת הוועד הארצי בראשות אהרון חוטובלי. העובדים מתנגדים להחלטת משרד התמ"ת להקים 20 מרכזים להכוון תעסוקתי בישובים שונים, בדגש על המגזר הערבי, שיפעלו בלי קשר לשירות התעסוקה ויספקו שירותים משלימים כגון ייעוץ בתחום כתיבת קורות חיים ובתחום ההופעה בראיון עבודה. העובדים חוששים שמרכזים אלה נועדו לעקוף את שירות התעסוקה, מהלך שיפגע בתפקודו כגורם מרכזי במלחמה באבטלה.

במכתב ששלח הוועד לשר התמ"ת, שלום שמחון, נכתב: "בשירות התעסוקה מועסקים מאות עובדי מסורים ומיומנים, שיש להם ניסיון מוכח רב שנים בהפניית מובטלים למקומות עבודה. הקמת מרכזי ההכוון התעסוקתי ומסירת הפעלתם לידי חברות קבלניות שייגשו למכרזים, עלולה 'לייבש' את שירות התעסוקה ולהביא לפיטורי רבים מעובדיו הקבועים".

חוטובלי דרש להקפיא את הקמת מרכזי ההכוון התעסוקתי עד לקיומו של משא ומתן בין הנהלת משרד התמ"ת לבין ועד עובדי שירות התעסוקה. לטענתו, הקמת מרכזים אלה היא בגדר החיאתה מחדש של "תכנית ויסקונסין" לעידוד התעסוקה.

בהנהלת משרד התמ"ת רואים בחומרה את שביתת הפתע בלשכות התעסוקה. "שר התמ"ת רואה חשיבות גדולה בהגדלת שיעור התעסוקה במגזר המיעוטים ומשקיע בכך משאבים רבים", אמרו אתמול בכירים במשרד. לדבריהם, מרכזי ההכוון התעסוקתי החדשים, המופעלים בשיתוף הג'וינט, יביאו להגדלת ההשתלבות של גברים ונשים מהמגזר הערבי בשוק התעסוקה, והמהלך כולו מתבסס על שלוש החלטות ממשלה בנושא זה".

בכירי המשרד אמרו כי "החלטה חשובה זו של הקמת מרכזי הכוון תעסוקתי מיושמת בשיתוף עם מנכ"ל שירות התעסוקה ועם יו"ר ועד העובדים בשירות זה. לכן תמוה שמישהו מנסה לתקוע מקלות בגלגלי הממשלה במאמציה לשפר את מצב התעסוקה באמצעות שביתה פראית שלא אושרה על ידי ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully