וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בירידות מתונות

שלי אפלברג

18.12.2011 / 16:49

על רקע הורדת אופק הדירוג של צרפת לשלילי על ידי סוכנות הדירוג פיץ' התנהל המסחר בבורסה התלאביבית בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-0.7% ואילו ת"א 100 איבד 0.5% מערכו

המסחר בבורסת תל אביב התנהל במרבית היום בירידות שערים מתונות על רקע הורדת אופק הדירוג לצרפת ל"שלילי" על ידי סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ'.

הסוחרים מבחינים בעובדה כי מחזורי המסחר זעומים ומתכווצים להם משבוע לשבוע חלקם רואים זאת בשל ההמתנה להתפתחויות שיצאו מיבשת אירופה וארצות הברית. לאור המסחר הדל כל התבטאות גורמת לתגובה ותנודתיות מוגזמת בשוק מחזור המסחר בתל אביב זעום והסתכם בכ-578 מיליון שקל בלבד.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.7% ומדד ת"א 100 איבד כ0.5% מערכו.מדד הבנקים הוביל את הירידות ובסופו של יום הפחית מערכו כ-0.7%. מדד נדל"ן 15 נסגר בעליה זעירה של כ 0.15% . מדד הנפט וגז נסחר אף הוא בניגוד למגמה היורדת ועלה ב0.15%. מדד הפחד הישראלי השיל מערכו כ-2.6%. בגזרת התל בונד נרשמו ירידות של כ-0.1%.

מדד המחירים לצרכן שפורסם שבוע שעבר גורם למק"מ להיסחר בעליות חדות, נראה כי השוק מצפה לירידת ריבית נוספת כך שבפועל ציפיות האינפלציה מתמתנות ומביאות את אג"ח השקליות לעלות בשעה שאג"ח הצמודות יורדות.

מניות בולטות בירידות: כיל נחלשה ב-3.2%; נייס הפחיתה מערכה כ-3.2%; מניית לאומי ירדה ב-0.7% ובנק הפועלים איבד כ 1% מערכו. מניית בזק השילה כ-2.2% בשעה שפרטנר יורד ב1.1%. החברה לישראל ירדה בכ-2.3%.

לאור התשואות הגבוהות בהן נסחרות אג"ח של קבוצת אי.די.בי והחברות הבנות מסתמן כי המשקיעים מפחדים מתספורת או פשיטת רגל של חברות בקבוצה. זאת על רקע הודעת הקבוצה כי היא עומדת לאמץ תקן חשבונאי שיאפשר לה ל"מחוק" הפסדים של יותר מ-2 מיליארד שקל, בין היתר, כדי לאפשר חלוקת דיווידנדים.

כך למשל אג"ח ה' של חברת אי.די.בי אחזקות נסחרות בתשואה של 18.5%. אג"ח אי.די.בי אחזקות ד' נסחרת בתשואה של כ18.8% ,אג"ח אי.די. בי פתוח נסחרות בתשואה שנעה בין 10%-14%, אג"ח של כור נסחרות בתשואה שנעה בין 9%-11%.

גם המשקיעים בחברת סקיילקס מראים פחד. אג"ח א' של סקיילקס נסחרות בתשואה של 15.4% לאחר הורדת הדירוג של חברת הדירוג מעלות, בשעה שאג"ח ז' של החברה נסחרות בתשואה של 24.4%.

חברות דירוג האשראי המשיכו בסוף שבוע לספק תחזיות עגומות לאירופה על רקע משבר החוב ביבשת. חברת דירוג האשראי פיץ' הודיעה על הורדת תחזית דירוג האשראי של צרפת ל"שלילי" ומסרה כי תשקול להוריד את דירוג האשראי של איטליה, ספרד, בלגיה, אירלנד, סלובניה וקפריסין, ואילו חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הזהירה כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של גרמניה, הולנד, בלגיה, אוסטריה ופינלנד צפוי להתכווץ בשיעור חד מהצפוי בשנה הבאה.

ביום שישי זכה ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, בהצבעת האמון בבית התחתון של הפרלמנט האיטלקי, אשר אישר את תקציב הצנע בסך 33 מיליארד יורו (43 מיליארד דולר). ההצבעה עברה ברוב של 495 תומכים מול 88 מתנגדים. כעת עובר התקציב לאישור הסנאט, אשר אמור לאשרו בשבוע הקרוב. מונטי קרא לקובעי המדיניות באירופה להיזהר מפילוג היבשת במאמציהם לבלום את משבר החוב.

מניות במרכז

מניות שותפויות הנפט והגז נסחרות על רקע הודעת חברת החשמל ביום חמישי כי דירקטוריון החברה אישר את חוזה הענק לרכישת גז מדורגת במשך 15 שנה בהיקף של כ-16-10 מיליארד דולר משותפות תמר בה מחזיקות ישראמקו ( 29%) אבנר ( 16% ) דלק קידוחים ( 16%) דור ( 4% ).

דלק ישראל נסחרת על רקע ההודעה על רכישה עצמית של אגרות חוב בשווי של 50 מיליון שקל.

בניגוד למגמה השלילית היום טבע נסחרת בעליות על רקע צפי המשקיעים לשיחת הועידה לעדכון תחזיות החברה לשנת 2012 .

טאו נסחרת על רקע הודעת בנק לאומי הנושה המובטח של החברה שאינו מסכים להסכמות הביניים אליהם הגיעו החברה ומחזיקי אגרות החוב בדרישות שיותר על חלק מהחוב והבטחונות.

סקיילקס נסחרת בירידות חדות על רקע הורדת הדירוג של החברה ביום חמישי על ידי חברת הדירוג מעלות S&P .

שיכון ובינוי נסחרת בירידה לאחר שהודיעה היום על רכישת זכויות אורתם ב-42 מיליון שקל במיזם להקמתה של תחנת .כוח. התחנה תוקם באזור הקיבוצים מעלה גלבוע ורשפים, עלות הקמתה אמורה להסתכם ב-1.45 מיליארד שקל.

מניית אדגר השקעות נסחרת בעליות שערים חדות, על רקע הדיווח על מכירת נכסים בקנדה לקרן פנסיה קנדית תמורת כ-364 מיליון שקל. מדובר במכירה של כ-25% מהזכויות בכל נכסי החברה בקנדה.

חברת ויליפוד תמכור 51% מאחזקותיה בסלטי שמיר בתמורה ל-12 מיליון שקל.

קבוצת אי.די.בי בשליטתו של נוחי דנקנר, והחברות הבנות כור וכלל תעשיות נסחרות על רקע הודעתן כי יאמצו באימוץ מוקדם תקן חשבונאי החל מהדו"חות של שנת 2012, אשר יקטין בין היתר את ההפסדים שלה בקרדיט סוויס .

חברת מזור רובוטיקה חתמה על הסכם למכירת מערכת רובוטית לרשת מרכזים רפואיים פרטיים בארצות הברית. החברה לא פירסמה את היקף עלות ההעסקה.

אפי פיתוח , זרוע הנדל"ן ברוסיה של קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, רכשה מידי עיריית מוסקבה את החניון שמתחת לקניון "אפימול סיטי" שבבעלותה, תמורת 126 מיליון דולר. התמורה עבור החניון תשולם בארבעה תשלומים עד לשנת 2014. לפני כחודשיים הודיעה אפריקה כי השלימה את העסקה לרכישת זכויותיה של העירייה (25%) בקניון בעבור 157 מיליון דולר.

חברת הנדל"ן אמות , החברה הבת של אלוני חץ שבשליטת נתן חץ ומוזי ורטהיים, ביצעה הנפקה פרטית של אג"ח לגופים מוסדיים וגייסה 171 מיליון שקל. הגיוס נעשה באמצעות הרחבה של סדרה ג', הנסחרת כעת בשוק בתשואה של 3.54%. האיגרת הונפקה בדיסקאונט של כ-2% ממחירה אתמול בבורסה, כך שהיא מגלמת תשואה של 4% למח"מ של 4.75 שנים.

מאיר ארנון, בעל השליטה בוולקן תעשיות רכב, מכר את מניותיו בחברה (66%) לידי האחים ביטון, יבואני צמיגי גודייר בישראל (באמצעות החברה ב.מ.ב נכסים ובנין), תמורת 12.1 מיליון שקל. וולקן, שעוסקת בייצור, יבוא, שיווק והפצה של מצברים לכלי רכב, הינה אחת משתי החברות הגדולות בארץ הפועלות בתחום. מניותיה של וולקן נמחקו מהמסחר בינואר 2010, מאחר שלא עמדה באחד התנאים שדורשת הנהלת הבורסה למסחר ברשימה הראשית (שווי מינימלי של 7 מיליון שקל להחזקות הציבור). עם זאת, החברה ממשיכה בדיווחים שוטפים לבורסה מאחר שהציבור ממשיך להחזיק במניותיה.

חברת די פארם שבשליטת כלל ביוטכנולוגיה (47%), המפתחת תרופה כנגד שבץ מוחי, דיווחה היום על סיום שלב בדיקת הבטיחות במעקב אחר 300 חולים ראשוניים, מתוך סך 770 המשתתפים בשלב III במסגרת ניסוי קליני בתרופת הדגל של החברה - DP-b99 - המיועדת לטיפול בחולים בשבץ מוחי איסכמי. על פי הדיווח, המליצו חברי ועדה חיצונית ובלתי תלויה (DSMB), הפועלת על סמך ועל בסיס הנהלים של ה-FDA, על המשך הניסוי כסדרו לאחר שלא נתגלו כל ממצאי בטיחות חריגים או מעוררי דאגה בשלב זה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully