וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הרכב סאאב הכריזה על פשיטת רגל

ענקית הרכב השבדית שנקלעה לקשיים כלכליים לא הצליחה להתגבר עליהם ונאלצה להכריז על פשיטת רגל. ג'נרל מוטורס סיכלה עיסקה שעשויה היתה להציל את החברה

אחרי יותר משש עשורים של פעילות הכריזה היום (שני) יצרנית הרכב סאאב על פשיטת רגל. ההכרזה מגיעה אחרי למעלה משנתיים בהם התמודדה החברה עם משבר כלכלי קשה כאשר נסיונה האחרון לגיוס כספים מסין סוכל בידי חברת ג'נרל מוטרס – בעליה לשעבר.

"ללא משאבים ומימון נוסף תגיע החברה לחדלות פירעון והכרזה על פשיטת רגל היא הצעד הנכון ביותר עבור נושיה", נאמר בהצהרת החברה. "אנחנו מצפים שבית המשפט יאשר את בקשתנו במהרה וימנה לסאאב כונס נכסים".

היום היה אמור להתקיים בבית המשפט בשבדיה דיון בנוכחות מנכ"ל החברה ויקטור מולר בשאלה האם להאריך את ההגנה שניתנה לה מפני פשיטת רגל בזמן ניסיונה להגיע לעיסקה שתציל את החברה. מולר ניסה לחתום על עסקה עם חברות סיניות, אך העיסקה היתה אמורה לכלול העברת טכנולוגיות עליהן יש לג'נרל מוטורס זכויות וזו סירבה בכל תוקף לאשר זאת.

סאאב הוקמה בשנת 1937 וייצרה מטוסים. ייצור המכוניות הופסק בחודש אפריל לאחר שספקיה עצרו את העברת הסחורות עקב החובות שצברה החברה. החודש אזל כספה של החברה כליל ו-3,700 עובדיה לא קיבלו את משכורת חודש נובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • סאאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully