וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לאירופה: המסחר באחד העם נחתם בעליות

אורן פרוינד

19.12.2011 / 16:52

שרי האוצר של גוש היורו צפויים לקיים היום מגעים טלפוניים לגבי משבר החוב ובבורסה התל אביבית מחכים להתפתחויות ביבשת. ת"א 25 עלה ב-1.2% ואילו ת"א 100 עלה ב-0.9%

יום המסחר השני בבורסת ת"א נסגר בעליות שערים במדדים המובילים בציפייה להתפתחויות באירופה, בשעה ששרי האוצר של גוש היורו צפויים לקיים היום מגעים טלפוניים לגבי משבר החוב. מחזור המסחר חזר לרמתו הממוצעת של הרבעון האחרון והסתכם בכ-970 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 שפתח הבוקר בירידה מתונה של 0.4% סיים בעלייה של 1.2% לרמה של 1099.18 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 0.9% לרמה של 991.57 נקודות, מדד מניות הנדל"ן נותר ללא שינוי ומדד הבנקים בלט בעלייה של 1.6%. בין המניות העולות בלטו כיל עם עלייה של 2.5% במחזור הגבוה ביותר בבורסה ומניית החברה לישראל שטיפסה ב2.7%.

זיו פניני, מנהל חדר עסקות במגדל שוקי הון, התייחס הבוקר למסחר בת"א. "גם בעולם וגם בארץ המחזורים הם מאוד נמוכים על רקע פסימיות ששרה בשווקים בשבועות. לגבי הדיונים של שרי האוצר המתכוננים להיום ציין פניני כי "אין פה שום שפן חדש והעליות שאנו רואים בשוק הן תיקון נורמטיבי לירידות שראינו בשבועות האחרונים".

המסחר בוול סטריט יחודש היום לאחר חופשת סוף השבוע כאשר בשישי האחרון סיימו המדדים בעליות שערים קלות. מדד דאו ג'ונס נסגר כמעט ללא שינוי. מדד S&P 500 , נסגר בעלייה של 0.3% - אולם ירד בסיכום שבועי ב-2.9%. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.6% אך נפל בסיכום שבועי ב-3.5%.

שרי האוצר של גוש היורו יקיימו היום מגעים טלפוניים לגבי משבר החוב. במוקד שיחת הוועידה הטלפונית תעמוד התכנית להזרמת כסף לקרן המטבע הבינלאומית (IMF), שיאפשר לה לסייע למדינות מוכות חוב. מקור שסירב להזדהות אמר לסוכנות הידיעות AFP כי שרי האוצר ישוחחו בשעות הצהריים "על מנת לדון במה שקרה לאחר הפסגה האירופית ב-8 וב-9 בדצמבר" להצלת גוש היורו. מדינות האיחוד האירופי שאינן חלק מגוש היורו ישתתפו אף הן בדיונים.

בסוף השבוע החולף פירסם הבנק המרכזי של בריטניה כי הבנקים בממלכה המאוחדת צמצמו את חשיפתם לאג"ח של צרפת ב-18.9 מיליארד ליש"ט (29.3 מיליארד דולר) ברבעון השלישי של השנה.

צמצום החשיפה התבצע לאחר שביום שישי האחרון הורידה סוכנות דירוג האשראי פיץ' את תחזית הדירוג של צרפת ל"שלילית", מה שמרמז על הורדת דירוג אפשרית בעתיד הקרוב. בשבוע שעבר הזהירה S&P מפני אפשרות להורדת דירוג האשראי המושלם - AAA - של האיחוד האירופי, קרן החילוץ האירופית (EFSF) ושל שש מדינות בגוש היורו שהן בעלות דירוג אשראי מושלם - גרמניה, צרפת, הולנד, אוסטריה, פינלנד ולוקסמבורג.

בזירה האמריקאית צפויים להתפרסם מחר שלל נתונים מקרו-כלכליים בארה"ב כאשר החשובים מבניהם הם נתוני התחלות והיתרי הבנייה לחודש נובמבר. האנליסטים צופים התאוששות לרמה של 630 אלף, בעוד שבהיתרי הבנייה, המהווים אינדיקטור לבנייה עתידית, צפויה ירידה של 1.8% לרמה של 633 אלף, לפי התחזיות.

במהלך השבוע יפורסמו גם נתוני מכירות הבתים החדשים והבתים הקיימים לחודש נובמבר. ביום רביעי יפורסמו הנתונים הסופיים של התמ"ג האמריקאי לרבעון השלישי. אנליסטים מעריכים כי כלכלת ארה"ב צמחה ב-2% ברבעון שעבר.

מניות במרכז

אילן בן דב מוכר 50% מפעילות סמסונג לטדי שגיא ב-300 מיליון שקל. מניית סקיילקס ירדה מתחילת השנה ב-77%, ומתחילת החודש ב-20%. כמו כן, בן דב הודיע כי הוא "שוקל בחיוב" את ההצעה להסדר חוב עם בעלי האג"ח של טאו תשואות. במכתב ששלח עורך דינו אמש, נכתב כי "בהמשך לשיחות שהתקיימו בינינו וכן במענה למכתבכם מיום 11 בדצמבר 2011, אליו צורף מסמך העקרונות בין החברה לבין נציגות מחזיקי איגרות החוב, התבקשתי להודיעכם על ידי מר אילן בן דב כי הוא לומד את ההצעה שפורטה במסמך העקרונות ואת משמעויותיה.

חברת פוטאש הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, פנתה באחרונה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה לקבל את אישורה להגדיל את החזקתה בחברת כימיקלים לישראל (כיל ) ל-25%.

החברת הבת של החברה לישראל , אינקיה, זכתה במרכז למכירת חשמל בפרו למשך 10 שנים בהיקף של 200 מגה וואט בשווי כולל של כ-700 מיליון דולר. על פי תנאי המכרז, אינקיה תספק את החשמל משנת 2018. במארס חתמה החברה על חוזה אחר למכירת 200 מגה וואט למשך 15 שנה.

חברת טבע חתמה על הסכם עם חברת Acino משוויץ למכור את אתר הייצור של החברה הנכדה Mepha בעיר Aesch שבשוויץ וכן את פעילותה של מפה באסיה ובאמריקה הלטינית במזרח התיכון ובאפריקה תמורת 94 מיליון יורו. ההסכם הנוכחי בא בעקבות הסכם קודם מאוקטובר 2011 לפיו מכרה חברת ספלון שבבעלותה המלאה של טבע את פעילותה של מפה במזרח התיכון ובאפריקה בלבד.

חברת אמפל של יוסי מימן, השולטת בחברת EMG האחראית על אספקת הגז ממצרים לישראל, תמשיך לעורר עניין לאחר שאתמול פוצץ צינור הגז בפעם העשירית. אגרות החוב של החברה נסחרות כיום בתשואה תלת ספרתית על רקע הפיצוצים החוזרים ונשנים.

חברת שיכון ובינוי תיסחר לאחר שהודיעה כי תרכוש את חלקה של אורתם סהר (38%) בפרויקט האנרגיה השאובה בגלבוע, תמורת 42 מיליון שקל. כמו כן, יסכמו השתיים תוך שבועיים את פרטי מכירת חלקה של אורתם בפרוייקט האנרגיה השאובה במנרה (25%).

ניירות הערך של דלק ישראל ירכזו עניין לאחר שהחברה הודיעה אתמול על תכנית לרכישה עצמית של איגרות חוב (מסוג א-ד) בהיקף כולל של 50 מיליון שקל. הרכישה מתבצעת בעקבות המחירים הנמוכים של אגרות החוב לאחר שספגה דלק ישראל הורדת דירוג בשבוע שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully