וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר הוודאות באירופה גרר את וול סטריט לירידות; זינגה נפלה ב-5%

רם עוזרי

19.12.2011 / 23:28

הדאו ג'ונס איבד 1%; S&P 500 השיל 1.2%. טבע ירדה ב-2% על רקע עסקת המכירה

בורסות ניו יורק סגרו את יום המסחר הראשון של השבוע בירידות של עד 1.3%. את הירידות הוביל המגזר הפיננסי, כאשר מניות בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ מאבדות קרוב ל-5% במחזורים גבוהים מהממוצע. זאת, על רקע הראיון הראשון של נגיד הבנק האירופי, מריו דראגי, שהעריך כי עוד קיימים סיכונים בשוק האירופי וכי כמה מכלכלות העולם יהיו נתונות להאטה בצמיחה בשנים הקרובות.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1%, מדד S&P 500 השיל מערכו 1.2% ומדד הנאסד"ק איבד 1.3% מערכו. האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים מוסיפות להתחזק. התשואות עליהן ירדו בחמשת הימים האחרונים מרמה של 2.05% לרמה הנוכחית של 1.85%.

איגרות החוב ל-10 שנים של ארה"ב רשמו עלייה חדה לקראת סגירת המסחר והתשואה עליהן ירדה לשפל של 1.81%.

שרי האוצר של גוש היורו לא הצליחו לאשר היום הזרמה של 200 מיליארד יורו לקרן המטבע הבינלאומית, שנועדה לעודד את כוחה להלוות למדינות מוכות חוב. בשיחת ועידה טלפונית אמורים היו השרים להסכים ביניהם על ההזרמה, אשר הוצעה על ידי מנהיגי אירופה בפסגה שהתקיימה מוקדם יותר החודש, אך התנגדותה של בריטניה טירפדה את התוכנית. בסופו של דבר הסכימו השרים על הזרמת 150 מיליארד יורו לקרן.

בשבוע שעבר נפלו המדדים בניו יורק על רקע המאבקים באירופה, וכן על רקע האכזבה של המשקיעים מנאום נגיד הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב בן ברננקי. ברננקי אותת כי לא יהיו תכניות הרחבה נוספות בארה"ב לפני הבחירות.

בנוסף, בסוף השבוע האחרון הטילו סוכנויות דירוג האשראי ספק ביעילות צעדיהם של מנהיגי אירופה. פיץ' הודיעה ביום שישי על הורדת תחזית דירוג האשראי של צרפת ל-"שלילי" ומסרה כי תשקול להוריד את דירוג האשראי של איטליה, ספרד, בלגיה, אירלנד, סלובניה וקפריסין, ואילו חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הזהירה ביום שישי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של גרמניה, הולנד, בלגיה, אוסטריה ופינלנד צפוי להתכווץ בשיעור חד מהצפוי בשנה הבאה. מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של בלגיה בשתי רמות.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, הנמיך ציפיות לגבי כך שהבנק יגביר את רכישות האג"ח שלו בניסיון לבלום את משבר החובות באירופה, באומרו כי הבנק אינו יכול לחרוג מהמנדט שניתן לו. דראגי אמר את הדברים בראיון שהתפרסם היום בעיתון "פייננשל טיימס". "הדבר החשוב הוא להשיב את אמונם של אנשים - אזרחים ומשקיעים כאחד - ביבשת שלנו. לא נעשה זאת באמצעות החרבת אמינות ה-ECB", אמר דראגי.

מניות במרכז המסחר

חברת התקשורת בריטיש טלקום תיסחר על רקע התביעה שהגישה נגד גוגל , בגובה מיליארדי דולרים, בגין שימוש לא חוקי בפטנטים שפיתחה החברה הבריטית במערכת ההפעלה אנדרואיד. התביעה, שהוגשה בארה"ב במדינת דלוור, מתייחסת לשישה פטנטים של BT, אשר לדברי החברה נעשה בהם שימוש במספר שירותים של גוגל במערכת ההפעלה אנדרואיד לטלפונים חכמים: גוגל מפות, גוגל מיוזיק, פרסום מבוסס מיקום ועוד שלושה פטנטים בחנות המוצרים של אנדרואיד.

טבע ירדה ב-2.5% על רקע עסקת המכירה שתכניס לקופת החברה 94 מיליון יורו. החברה חתמה על הסכם עם חברת Acino משוויץ למכור את אתר הייצור של החברה הנכדה Mepha שבשוויץ, וכן את פעילותה של מפה באסיה ובאמריקה הלטינית במזרח התיכון ובאפריקה. טבע קיבלה את הבעלות בחברת Mepha השוויצית כחלק מרכישת חברת ספלון האמריקאית באוקטובר 2011 תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. ספלון רכשה אתMepha בפברואר 2010 תמורת 590 מיליון דולר.

זינגה, מפתחת המשחקים לרשתות החברתיות, שהחלה להיסחר בשבוע שעבר בנאסד"ק, ירדה ב-5.3%. בפחות משבוע במסחר הספיקה המניה לאבד כ-10% משוויה, ומחירה ירד מ-10 דולר ל-9. זינגה אחראית ללהיטי הפייסבוק "פארמוויל" ו"סיטיוויל" והנפיקה 100 מיליון מניות רגילות במחיר של 10 דולר למניה בהנפקה הראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully