וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות אירופה יזרימו 150 מיליארד לקרן המטבע

20.12.2011 / 4:41

התנגדותה של בריטניה טרפדה את תוכניתם של שרי האוצר ממדינות האיחוד להעביר 200 מיליארד יורו לקרן המטבע. לאחר שיחת ועידה הצליחו השרים להעביר סכום נמוך יותר של 150 מיליארד יורו

שרי האוצר של גוש היורו לא הצליחו לאשר היום הזרמה של 200 מיליארד יורו לקרן המטבע הבינלאומית, שנועדה לעודד את כוחה להלוות למדינות מוכות חוב. בשיחת ועידה טלפונית אמורים היו השרים להסכים ביניהם על ההזרמה, אשר הוצעה על ידי מנהיגי אירופה בפסגה שהתקיימה מוקדם יותר החודש, אך התנגדותה של בריטניה טרפדה את התוכנית.

בתום שיחת וועידה שנמשכה מספר שעות, החליטו השרים על הזרמת 150 מיליארד יורו לקרן המטבע הבינלאומית, סכום נמוך מהמצופה. ארבע מדינות נוספות שאינן חברות בגוש היורו יסייעו אף הן בתרומה. בנוסף, קראו השרים למדינות נוספות לתרום לקרן המטבע, וכך להירתם למאמצים להגנה על הכלכלה העולמית.

לאחר השיחות אמר ז'אן קלוד יונקר, ראש פורום שרי האוצר האירופיים, כי "ארבע מדינות שחברות באיחוד האירופי ואינן בגוש היורו יתרמו להלוואות לקרן המטבע. האיחוד האירופי יקדם בברכה חברות ב-G20 או מדינות אחרות בעלות יציבות פיננסית שירצו לתרום למאמצים להגן על היציבות הפיננסית העולמית באמצעות תרומה להגדלת משאבי קרן המטבע הבינלאומית".

"היורו הוא פרויקט בלת הפיך"

ארבע המדינות שיתרמו לסיוע הן שוודיה, דנמרק, פולין וצ'כיה. בריטניה תחליט לגבי תרומתה בתחילת השנה הבאה. לפי מקורות מקורבים לשיחות, שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, הבהיר בדיונים כי ארצו לא תשתתף בתוכנית להלוות לקרן המטבע 200 מיליארד יורו, ש-150 מיליארד מתוכם אמורים להגיע מהבנקים המרכזיים בגוש היורו. גורם במשרד האוצר הבריטי אמר לאתר "דיילי טלגרף" כי "בריטניה תמיד מוכנה לשקול הזרמת משאבים נוספים לקרן המטבע, אף לשם מילוי התפקיד הגלובלי שלה וכחלק מהסכם עולמי". חלקה של בריטניה בסיוע אמור היה להיות 30 מיליארד יורו. שוודיה, שגם היא אינה חברה בגוש היורו, הסכימה דווקא לקחת חלק בהלוואה, בתנאים מסוימים שהציבה.

במהלך שיחת הוועידה שוחחו השרים גם על תכניות להידוק המשמעת התקציבית בגוש היורו, במטרה למנוע את הישנותו של משבר חוב כמו זה שפוקד את אירופה בימים אלה. אולם במוקד הדיונים עמדה המחלוקת לגבי הזרמת הכסף לקרן המטבע.

בסיומה של פסגה שנערכה ב-8-9 בדצמבר הודיעו מנהיגי מדינות גוש היורו על התכנית להזרמת 200 מיליארד יורו (260 מיליארד דולר) לקרן המטבע הבינלאומית, כאשר המדינות החברות בגוש היורו יספקו 75% מהסכום ומדינות האיחוד האירופי את היתר. הדיונים היום נועדו לתת תוקף להחלטות שהתקבלו בפסגה. הגדלת כוחה של קרן המטבע הבינלאומית נחשבה לאחד מגורמי המפתח לחיזוק הסיוע למדינות מוכות החוב בגוש היורו ולבניית הגנה טובה יותר לעתיד.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, שיבח היום בנאום שנשא בפני הנציבות האירופית את מאמצי האיחוד האירופי לגבש אמנה תקציבית כתגובה למשבר, ואמר כי היורו הוא "פרויקט בלתי הפיך". "אין לי שום ספק לגבי כוחו של היורו, לגבי הביצועים שלו או לגבי היותו בלתי הפיך", אמר דראגי . "הרבה אנשים, במיוחד מחוץ לגוש היורו, משקיעים הרבה זמן במה שאני רואה כספקולציות מורבידיות, ובעיקר ב'מה יקרה אם' ולכולם יש תרחישים קטסטרופליים לגוש היורו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully