וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי גליל ישעה פיטורי עובדים עד סוף השנה

חיים ביאור

20.12.2011 / 8:58

הבעלים המשותף של המפעל בחצור הגלילית, אושיק אפרים, הודיע כי התכנית לפטר עשרות מ-250 עובדי המפעל תושעה עד סוף השנה. הדברים נאמרו בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שדנה במצב המפעל

מפעל פרי הגליל לייצור שימורי ירקות ופירות בחצור הגלילית ישעה ל-10 ימים את תוכניתו לפטר עשרות מבין 250 העובדים המועסקים בו. הבטחה ברוח זו נתן אתמול הבעלים המשותף של המפעל, אושיק אפרים, בישיבה של ועדת הכספים של הכנסת שדנה במצב המפעל.

שלשום הכריז אפרים כי יהיה עליו לפטר 80 עובדים, מכיוון שמשרד האוצר ומרכז ההשקעות במשרד התמ"ת אינם מיישמים הסכם שנחתם עמו לפני שנתיים. לפי ההסכם, המדינה היתה אמורה להזרים למפעל 18 מיליון שקל שיבטיחו את איתנותו הפיננסית.

לפני חודש הודיע אפרים כי יפטר 50 עובדים בשני סבבים, לאחר שלא קיבל את הסכומים המובטחים מהמדינה. במקביל הוא החל בהיערכות להעברתם של קווי ייצור למפעל מילוז שליד נהריה (שגם בו הוא שותף בבעלות), משום שבאיזור נהריה עלויות הארנונה והמים לתעשייה נמוכות יותר. בתגובה לתוכנית הפיטורים והעברת קווי הייצור, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במפעל - וכעבור שבועיים פתחו העובדים בשביתה והתבצרו בשטח המפעל.

הפתרון למשבר אז היה הצעה של המדינה לכך שתינתן שהות של חודש כדי להציע פתרון כספי למפעל. ואולם עד כה לא גיבשה המדינה כל פתרון, מתוך חשש כי הזרמת מענקים לפרי הגליל תהיה תקדים לשורה ארוכה של מפעלים נוספים בפריפריה שידרשו סיוע. לפיכך, בעלי פרי גליל שלף שלשום שוב את איום הפיטורים.

בישיבה של ועדת הכספים הופיע שר התמ"ת לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר, ואישר כי ב-2009 נתן הבטחה שלטונית להעניק לפרי הגליל סיוע בסך 18 מיליון שקל, כדי שיוכל להתקיים ולהמשיך לספק פרנסה לתושבי האיזור. אפרים אמר בישיבה כי יסכים להסתפק כעת במחצית הסכום, אם יובטח לו שיקבל אותו באופן מיידי.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע כי ביום ראשון יקיים דיון עם נציגים של משרדי האוצר והתמ"ת כדי לנסות לגבש פתרון. אם זה לא יימצא, בעוד 10 ימים, ב-1 בינואר, תתכנס ועדת הכספים במפעל פרי הגליל, "כדי ליזום חקיקה שתחייב את הממשלה לסייע לכל המפעלים שבאיזורי הפיתוח - דבר שיעלה לקופת המדינה סכומים גדולים בהרבה מכפי שהיא נדרשת להזרים כיום למפעל אחד", אמר גפני.

  • עוד באותו נושא:
  • פרי הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully