וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה נחתמה: אפל תרכוש את אנוביט

ענבל אורפז ואור הירשאוגה

20.12.2011 / 16:34

עובדי חברת אנוביט עודכנו בפרטי העסקה לפיה תירכש החברה בידי אפל תמורת סכום של 300-400 מיליון דולר ותשמש כבסיס למרכז פיתוח חדש של אפל שייפתח בארץ. נתניהו בירך על העסקה בטוויטר

סופית: חברת אנוביט הישראלית תימכר לאפל תמורת 300-400 מיליון דולר. העסקה נסגרה ביום שישי, והיום עודכנו עובדי החברה בהרצליה בחדשות. במסגרת העסקה, תקים אפל בישראל מרכז לפיתוח שבבים שיתבסס על רכישת אנוביט. בחברה סירבו להתייחס לידיעה.

עד כה כל המקורבים לעסקה סירבו לאשר או להכחיש אותה, אך מקור בכיר המקורב לעסקה אישר את קיומה. לפי הדיווחים האחרונים, סכום הרכישה יעמוד על 300-400 מיליון דולר - נמוך מכפי שפורסם תחילה.

לאחר פרסום הידיעה בירך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את חברת אפל על כניסתה לישראל באמצעות חשבון הטוויטר שלו. "ברוכה הבאה לישראל, אפל, על הרכישה הראשונה שלך כאן. אני בטוח שתהנו מפירות הידע הישראלי", צייץ ראש הממשלה. בהמשך לביקורת שהושמעה השבוע נגד המחמאות שחלק מנחה טקס הזכרון לקורבנות אסון הכרמל, דן כנר, לראש הממשלה בנימין נתניהו, פורסמה גם תגובה על הרכישה מטעם חשבון הטוויטר המזוייף של נתניהו. "אגב, גם את אנוביט יזמתי, עודדתי, הקמתי, אישרתי וסייעתי", נכתב.

בשבוע שעבר שהתה בישראל משלחת בכירי אפל ששהתה באיזור חיפה שם נפגשה בין השאר עם נציגי אינטל. אם אכן יוקם מרכז הפיתוח יהיה זה תקדים עולמי, שכן עד היום לא הוציאה אפל את פעילות הפיתוח שלה מחוץ לגבולות ארה"ב. בראש מרכז הפיתוח שתפתח אפל צפוי לעמוד אהרון אהרון שנמצא בחודש האחרון להשתלמותו במשרדי אפל בארה"ב.

חברת אנוביט מפתחת פתרונות אחסון מבוססי זיכרון פלאש עבור סמארטפונים, מחשבי טאבלט ונגני מדיה, ובין היתר עובדת עם אינטל, סמסונג והייניקס. כמו כן, השבבים של אנוביט משולבים באייפד 2 של אפל. בשנים האחרונות נהפכה אנוביט לשותפה אסטרטגית של אפל ונכנסה לרשימה מצומצמת מאוד של ספקים הפועלים ישירות מול החברה בקופרטינו ולא באמצעות מתווכים.

את החברה, ששוכנת בהרצליה פיתוח ומעסיקה 160 עובדים, הקימו שלושת היזמים הוותיקים פרופ' אודי וינשטיין, אופיר שלוי ואריאל מייסלוס. אנוביט מומנה על ידי הקרנות באטרי ונצ'רס, פיטנגו ומשקיעים נוספים, שעד כה השקיעו בחברה יותר מ-70 מיליון דולר, מתוכם 32 מיליון דולר בסבב האחרון שהובילה אינטל קפיטל, קרן ההשקעות של ענקית השבבים אינטל, לפני כשנה.

בחודשים האחרונים הגיעו לישראל נציגי אפל כדי לבחון חברות ישראליות הפועלות בתחומים המשיקים לפעילותה בתחום השבבים, במטרה מוצהרת לבחון שיתופי פעולה ורכישה אפשרית. ככל הנראה, בין החברות איתם נפגשה אפל נכללות גם דנסביטס , המפתחת טכנולוגיה שמתחרה בזו של אנוביט, וחברתWilocity .

בחודש מארס הודיעה חברת אנוביט כי מתחילת 2011 סיפקה יותר מ-20 מיליון בקרים. בתוך כך, הכריזה אנוביט על בקר הזכרון המהיר בעולם עבור סמארטפונים וטאבלטים. מדובר בבקר המספק קצב קריאה/כתיבה של 666 מגה-בייט לשניה (פי 6.66 מהמהיר ביותר עד היום), ותומך בעד 256 גיגה בייט זיכרון. בזכות בקר זה זכרונות הפלאש של אפל מהירים עד פי 6.

דרור סלעי, מנהל שיווק בחברה, אמר בראיון קודם ל-TheMarker כי רכיב בקר הזכרון היום חשובה כמו המעבד. "מדובר ברכיב קריטי בעולם הסמארטפונים והטאבלטים. אחד ההבדלים הגדולים בין מכשירי אייפון וגלקסי וכל טאבלט אחר בשוק הוא במהירות הזיכרון. מהירות העיבוד חשובה אבל ישנה חשיבות גם למהירות הזיכרון. הבקר שהכרזנו כעת מהיר פי 6.6 מהקיים. מי שמשתמש בבקר שלנו יכול לייצר טאבלט שהוא מהיר יותר מאשר המתחרים".

אנוביט ממומנת על ידי באטרי ונצ'רס, פיטנגו ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. עד כה, גייסה החברה יותר מ-70 מיליון דולר, מהם 32 מיליון דולר בסבב האחרון שהובל על ידי אינטל קפיטל. מאחורי החברה שלושה יזמי היי-טק ותיקים: פרופ' אודי וינשטיין שעמד מאחורי חברת ליבית שנמכרה לטקסס אינסטרומנטס עבור 365 מיליון דולר, שותפו אופיר שלוי ואריאל מייסלוס, שהקים עם ויקטור וייסליב את חברת פסעבה שנמכרה ל-PMC סיארה עבור 300 מיליון דולר בשנת 2006.

לאנוביט שני קווי מוצרים העושים שימוש באלגוריתמים הייחודים שפיתחו. קו פתרונות פלאש NAND עבור מכשירי טלפון חכמים ומחשבי טאבלט, וקו כונני אחסון SSD שמיועד לארגונים גדולים ולמרכזי מיחשוב גדולים (Data Centers). טכנולוגית ה-Memory Signal Processing שפותחה על ידי חברת אנוביט מתבססת על שימוש באלגוריתמים מתמטיים של עיבוד אותות כדי להתמודד עם כשלים פיזיים בזכרונות פלאש. התוצאה היא שיפור באמינות, ביצועים ועלויות של מוצרים ומערכות מבוססי זכרון פלאש.

עדכון ראשון: 12:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully