וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: "נחריף את מסקנות ועדת הריכוזיות"

צבי זרחיה

20.12.2011 / 14:41

לדברי יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני, בעלי אחזקות בנכסים ראליים ופיננסיים לא יוכלו להחזיק בכלי תקשורת. "אני מאוד מאוד מוטרד מהריכוזיות במשק"

"אנו נחריף את מסקנותיה של "ועדת הריכוזיות". לא רק שתהיה הפרדה בין אחזקה בנכסים ריאלים ופיננסים, אלא בעל אחזקות בנכסים כאלה לא יכול להיות בעלים של כלי תקשורת- כך אומר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בראיון ל- TheMarker TV וערוץ הכנסת.

גפני גם מכריז שועדת הכספים תשקול להוריד את הרף המחייב בעלי נכסים ריאלים ופיננסיים לצמצם את אחזקותיהם באחד מהם. "אנו לא בטוח שחברי ועדת הריכוזיותלא הלכו גבוה במחירים שבהם תהיה הפרדה בין אחזקה ריאלית לפיננסית. אני רוצה לבדוק את העניין ונדון באופן יסודי".

גפני הוסיף "לבעלי הרשתות הגדולים יש גם מפעלים ריאליים, גם מוסדות פיננסיים, וגם בעלות על תקשורת וזו סכנה לדמוקרטיה. אני מאוד מאוד מוטרד מהריכוזיות במשק. היה צריך ועדה שתגיש המלצותיה".

גפני הודיע שברגע האחרון לא חוקקה לפני שבועיים הכנסת את הצעת טרכטנברג להטיל מס יסף בסך של 2% על עשירים מחשש שיפגע גם במי שאינם עשירים.

לדבריו "כל הארגונים שהופיעו בפני הוועדה התריעו שמס יסף עלול לפגוע גם בקשישים שקונים דיור מוגן או כאלה שחסכו 40-50 שנה כי הוצע להטיל את המס הזה לא רק על שכר אלא, גם על הכנסות. היות שהחוק שבא בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג מונח כאבן שאין לה הופכין כי אנו - ועדת הכספים - אישרנו את החקיקה בתחומי המס, מוטב שהממשלה תתכבד להביא את החוק (המעגן את המלצות טרכטנברג בנושא המיסוי) לקריאה ראשונה . אמרתי לשר האוצר אדון בחוק כפי שהממשלה תבקש (למשל) להטיל מס רק על עשרים ולא על הדרך על קשישים ומעמד הביניים שחסכו כל החיים שלהם".

גפני גם סבור ש"אפשר היה לעשות מדרגת מס נוספת נקודתית לגבי מי שמשתכר שכר מאוד גבוה".

גפני אומר כי "הקמתה של "ועדת טרכטנברג" היא ספין ממשלתי שאין בו כלום.אין בהמלצות טרכטנברג פתרונות לבעיות הדיור,. חוץ מוועדה עם כיבוד שעלתה לנו עד כה 790 אלף שקלים, לא היה שם כלום. הוועדה לא פתרה את בעיות הפיקוח על מחירי המים, החשמל וכיו"ב".

"ועדת טרכטנברג היתה ספין ממשלתי כי אין לוועדה פתרונות שבהם הממשלה מוציאה כסף ונותנת למעמד הביניים או לשכבות החלשות. מה שאושר בין היתר הוא להקים תחנות דלק חדשות שהממשלה לא צריכה להשקיע כסף בניגוד למה שהעברנו בוועדת הכספים".

"ישבו 60 פרופסורים וכיבוד של 790 אלף שקל ואין להם שום חידוש . אין פתרונות דיור שעל זה קמה המחאה החברתית מה ששר השיכון אריאל אטיאס עשה זה בלי טרכטנברג עשה בלי זה ומה שהוא עושה היום הוא לא מספיק צריך לקבל החלטת ממשלתיות. טרכטנברג לא נגע בבעיות המים, חשמל, והמחירים. לוועדת טרכטנברג אין משמעות מבחינה מעשית כלפי המחאה החברתית".

לעומת זאת, " ועדת הכספים תעסוק במיסוי ובמכסים בלא לפגוע בתעשייה המקומית כדי להוזיל את המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully