וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מעודדים מארה"ב: אחד העם נסגר בעליות

ואדים סבידרסקי

20.12.2011 / 16:58

אחרי יום בו השתנתה מגמת המסחר מספר פעמים נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.8% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 0.3% לערכו

מגמת המסחר בבורסת תל אביב השתנתה במהלך היום, אך לבסוף עברה לעליות שערים עד לסגירה. זאת בעקבות נתונים מעודדים משוק הנדל"ן האמריקאי אשר שימשו כזריקת עידוד לשווקים המדממים מזה תקופה ארוכה בשל המשבר באירופה.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.8%; מדד ת"א 100 הוסיף 0.3%, מדד מניות הבנקים התחזק ב-2.1% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.3% בניגוד למגמה הכללית.

בשוק הסולידי, מדד תל בונד 60 רשם ירידה של 0.3% וזאת על רקע הסדרי חוב ופרשות שונות בנושא יכולת החזר התחייבויות של בעלי הון לבעלי אג"ח. מנגד, אגרות חוב ממשלתיות שקליות נסחרו היום ביציבות ושינויים קלים של עד 0.1%.

לקראת נעילת המסחר בתל אביב, נפתח המסחר בוול סטריט במגמה חיובית תוך עליות שערים עד 1.8% על רקע העידוד שהגיע משוק הנדל"ן האמריקאי ועידד זירות המסחר.

בזירת המקרו האמריקאית, היקף התחלות הבניה בארה"ב זינק בנובמבר לרמה הגבוהה ביותר זה שנה וחצי, סימן המעיד על כך ששוק הדיור האמריקאי עשוי להתייצב לקראת השנה החדשה. מספר התחלות הבניה עלה בנובמבר ב-9.3% לקצב שנתי של 685 אלף - הגבוה ביותר מאז אפריל 2010, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. הנתון היה טוב מתחזיות אנליסטים כי יסתכם ב-635 אלף.

שרי האוצר של גוש היורו לא הצליחו לאשר אמש הזרמה של 200 מיליארד יורו לקרן המטבע הבינלאומית, שנועדה לעודד את כוחה להלוות למדינות מוכות חוב. במקום זאת, אישרו השרים הזרמה של 150 מיליארד יורו, סכום נמוך מהמצופה. בשיחת ועידה טלפונית אמורים היו השרים להסכים ביניהם על ההזרמה, אשר הוצעה על ידי מנהיגי אירופה בפסגה שהתקיימה מוקדם יותר החודש, אך התנגדותה של בריטניה טירפדה את התכנית.

אתמול הנמיך נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, ציפיות לגבי כך שהבנק יגביר את רכישות האג"ח שלו בניסיון לבלום את משבר החובות באירופה, באומרו כי הבנק אינו יכול לחרוג מהמנדט שניתן לו. דראגי אמר את הדברים בראיון שהתפרסם היום בעיתון "פייננשל טיימס". "הדבר החשוב הוא להשיב את אמונם של אנשים - אזרחים ומשקיעים כאחד - ביבשת שלנו. לא נעשה זאת באמצעות החרבת אמינות הבנק המרכזי", אמר דראגי.

במרכז המסחר

חברת כור , מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה כי הגיעה להסכם עם שני הבנקים המלווים לה בעסקת רכישת מניות קרדיט סוויס - מורגן סטנלי וסיטי בנק. במסגרת ההסכם, תפרע כור חוב של 371 מיליון פרנק שווייצי (כ-396 מיליון דולר), כך שיתרת החוב שלה תישאר 194 מיליון פרנק למורגן סטנלי ו-185 מיליון לסיטי בנק.

אחרי חודשים של צניחה בתשואות, ביקשה חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן מבעלי החוב שלה דחייה של שנתיים בפירעון האג"ח. "מה שקרה כאן הוא תוצאה של אלמנטים חיצוניים לחלוטין, זה לא ניהול כושל או ספקולציה. אנחנו לא מבקשים תספורת אלא זמן, נשלם את הריבית, וזה יאפשר לנו להחזיר את הגז", כך אמר אתמול מימן, בהתייחס לבקשה שהגישה החברה לבעלי איגרות החוב שלה, לדחיית הפירעון בשנתיים.

איגרת חוב סדרה ב' של אמפל נסחרו בירידה של 14.5% ובתשואה של 150%. הסדרה הינה סדרה קצרה, כאשר הפדיון החלקי (20% מהקרן) הקרוב שלה - בחודש ינואר - עומד כעת בסימן שאלה. הסדרה הארוכה יותר, אג"ח ג' , הוסיפה כ-8% ונסחרת בתשואה של 43%.

בלידר שוקי הון מעלים היום את מחיר היעד למניית ביג ל-110 שקל, אך מותירים את ההמלצה על "תשואת יתר". "בשנה האחרונה עברה החברה שינוי משמעותי עם הכניסה לפעילות בארה"ב. אנו ממשיכים להעריך כי פעילות החברה בישראל צפויה להפגין חוסן גם בתקופה של האטה. החברה גם ממשיכה לדווח על שיפור בפעילות בישראל, ונערכת לפתיחה של מרכזי קניות נוספים", מסבירים בלידר.

ענקית הפארמה ויצרנית החיסונים, גלקסו סמיט קליין (GSK), לא מימשה אופציה לקבלת רישיון עולמי בלעדי לשימוש בחלבונים מסוימים של פרוטאה, אשר הוענקה לה בעבר על ידי חברת ביומד ישראלית, נסווקס , המפתחת חיסונים ומוצרים בתחום האימונולוגי. דמי הרישיון ותשלומים נוספים בגינו היו מוערכים בהסכם בסך של כ-17 מיליון יורו, בהתאם לעמידה באבני דרך

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully