וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: נוסעים יפוצו על עיכובים בטיסות

רינה רוזנברג

21.12.2011 / 9:33

על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ אחמד טיבי דחיית טיסה של יותר משמונה שעות תיחשב כביטול ותזכה את הנוסעים בפיצוי והחזר כספי. דחייה קצרה יותר תחייב לספק ללקוח שירותי סיוע

הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה של טיסה (כולל טיסות שכר) הוגשה על ידי ח"כ אחמד טיבי כבר ב-2009 - אך רק לפני חודש עברה בקריאה ראשונה וכעת ממתינה לקריאה שנייה ושלישית, כך שלא ברור מתי והאם תאושר סופית.

לפי ההצעה, איחור העולה על שמונה שעות ייחשב ביטול טיסה ויאפשר לנוסעים לקבל פיצוי כספי - בנוסף להשבת התמורה ששילמו וסיוע בשדה התעופה. עיכוב של חמש-שמונה שעות יזכה את הנוסעים בהחזר הוצאות ושירותי סיוע, כמו אירוח במלון, אם מדובר בשהייה לילית ושירותי הסעה למלון וממנו. במקרה כזה הנוסע יוכל להחליט אם לקבל פיצוי ולהמתין לטיסה או לבטל את העסקה. אם יבחר לבטל, יוכל לקבל את הכסף ששילם עבור הטיסה ולתבוע פיצוי בגין הנזק שנגרם לו.

עיכוב בטיסה העולה על שעתיים יקנה לצרכן זכות לקבל מזון, משקאות, שיחות טלפון ומשלוח הודעה בפקס או במייל. נוסע שקנה כרטיס, ומפעיל הטיסה או המארגן מסרבים להעלותו לטיסה מטעמים שאינם תלויים בו (כמו רישום יתר), יהיה זכאי לקבל סיוע, פיצוי וכן השבת התמורה ששילם עבור הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי.

עם זאת, טרם הוכרע באופן ברור - והדיונים הבאים יעסקו בנושא - מי יהיה אחראי לפיצוי. כמו כן, כרגע לא ברור כיצד ההצעה תשפיע על חבילות נופש שלמות. "עולות מההצעה שאלות מהותיות - אם אחרי שמונה שעות מותר לי לבטל את הטיסה ולקבל החזר כספי ופיצוי, האם זה כולל את העלויות הנלוות, כמו מלון ורכב או טיסות המשך שהוחמצו?", תוהים בארגון אמון הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully