וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב מרחיב אחזקותיו בסקיילקס

ערן אזרן

21.12.2011 / 12:47

לאחר שניסה למכור חצי מפעילות החברה לטדי שגיא, הגיש אילן בן דב הצעת רכש ל-750 אלף מניות נוספות של החברה. ההצעה נעשית לפי פרמיה של 10% מעל מחירה הבוקר בתל אביב

יום לאחר ביטול העסקה למכירת פעילות יבוא מוצרי סמסונג לישיר לידי טדי שגיא, ואילן בן דב, בעל השליטה בסקיילקס , מנצל את השפל אליו הגיעה המניה להרחבת אחזקותיו: בן דב הציע הבוקר לרכוש 750 אלף מניות (1.75% מהון המניות המונפק) ממחזיקי המניות בקרב הציבור בעבור כ-12.75 מיליון שקל.

הצעת הרכש אינה משמעותית מבחינת היקפיה, ונועדה בעיקר לאותת למשקיעים כי בן דב ממשיך להאמין בתזרים המזומנים מהחברה הבת, פרטנר , שמנייתה צנחה בעשרות אחוזים בשנה האחרונה.

ההצעה נעשית לפי שווי של כ-17 שקל למניה - פרמיה של 10% מעל מחירה הבוקר בתל אביב, וזאת לאחר שהמניה איבדה במהלך השנה האחרונה 80% משווייה. ההצעה תקפה ל-30 יום. בן דב מחזיק כעת ב-79% ממניות סקיילקס באמצעות סאני שבשליטתו, וכן ב-3.5% מהמניות בצורה ישירה.

אמש דיווחה סקיילקס, ששולטת בחברת התקשורת פרטנר , כי נכשל המשא ומתן עם טדי שגיא למכירת 50% מזיכיון פעילות המכשירים הסלולריים מתוצרת סמסונג תמורת 300 מיליון שקל. החברה מסרה כי לא הגיעה להסכמות מסחריות עם שגיא והמשא ומתן הצדדים בוטל. כעת לא ברור אם סקיילקס תחדש את המשא ומתן עם חברת גרינסטון תעשיות למכירת 20% מסמסונג תמורת 200 מיליון שקל.

סקיילקס נמצאת בקשיים במהלך החודשים האחרונים על רקע קיטון ברווחי פרטנר. חשש המשקיעים מתבטא היטב בתשואות האג"ח של סקיילקס שנסחרות כעת ב"תשואת זבל" הגבוהה מ-20%. לחברה התחייבויות של כ-2 מיליארד שקל לבעלי האג"ח וכן חוב של כ-1.1 מיליארד שקל לחברת האצ'יסון, בעלת השליטה הקודמת בפרטנר, להחזר בסוף 2011.

ערב המשא ומתן עם שגיא, לסקיילקס היו מזומנים ושווי מזומנים של כ-700 מיליון שקל ובתוספת מזומנים והון חוזר שאמור להתקבל בעקבות העסקה, לסקיילקס היו אמורים להיות מזומנים ושווי מזומנים של כ-1.1 מיליארד שקל. במהלך אוקטובר 2011-2012 תצטרך סקיילקס לפרוע לבעלי האג"ח חוב של כ-630 מיליון שקל ושנה לאחר מכן כ-610 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully