וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקי אירופה לוו מהבנק המרכזי 489 מיליארד יורו

21.12.2011 / 13:02

523 בנקים ברחבי אירופה לוו מהבנק האירופאי המרכזי הלוואות בריבית נמוכה למשך 3 שנים בהיקף גדול מהמצופה. השווקים ציפו כי היקף ההלוואות יהיה 293 מיליארד יורו בלבד

היקף ההלוואות שהעניק הבנק המרכזי של אירופה לבנקים ביבשת בריבית נמוכה מתברר כגדול מהצפוי. השווקים ציפו כי הבנקים ייקחו הלוואות בהיקף 293 מיליארד יורו אך כעת מתברר כי היקף ההלוואות הוא 489 מיליארד יורו בהלוואות ל-3 שנים.

523 בנקים לוו כסף מהבנק המרכזי שהחליט על הצעד בניסיון להזרים נזילות לשווקים ולעודד את המשקיעים על רקע משבר החוב באירופה.

הבנק המרכזי מקווה כי ההלוואות הזולות יעודדו את הבנקים לרכוש אג"ח ממשלת איטליה וספרד, שתי המדינות הנמצאות בסכנה המיידית ביותר בעקבות חובותיהן. התשואה על אג"ח ממשלת איטליה לעשר שנים עולה ב-0.1% ל-6.715%. תשואת אג"ח ממשלת ספרד לעשר שנים עולה ב-0.03% ל-5.101%.

ספרד הנפיקה אתמול אג"ח ממשלתיות לטווח קצר ורשמה תשואות ברמה נמוכה ביותר מחצי לעומת הנפקה בחודש שעבר. אנליסטים טענו כי בנקאים מעוניינים להשתמש בנזילות שמאפשר להם הבנק המרכזי של אירופה כדי לרכוש אג"ח בריבית גבוהה יחסית. "חלק מהבנקים לא הבינו לגמרי את משמעות הצעד של הבנק המרכזי אבל חלק מהבנקים, בעיקר הבנקים הספרדיים הבינו והגדילו את הרכישות", אמר אתמול בכיר בבנק ספרדי. האסטרטגיה של הבנקים שהשתתפו ברכישות היא של מסחר בריביות כאשר התשואה נוצרת כתוצאה מהפרש ריביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully