וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הטכנולוגיה הובילו הירידות בוול סטריט

נמרוד הלפרן וערן אזרן

22.12.2011 / 1:20

טבע איבדה 1.4% על רקע תחזיות; יצרנית בלקברי קפצה ב-10% עקב דיווח על הצעות רכש; יום שני של ירידות בשוק האג"ח בארצות הברית

בורסות וול סטריט, אשר רשמו אתמול את הזינוק החד ביותר החודש בעקבות נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו משני צדי האוקיינוס האטלנטי, נסגרו במגמה מעורבת על רקע התפוגגות אופטימיות המשקיעים לגבי הלוואות הבנק המרכזי של אירופה לבנקים ביבשת, ועל רקע אזהרת דירוג לבריטניה שפירסמה היום חברת דירוג האשראי מודי'ס. מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות בעקבות דו"חות כספיים מאכזבים של ענקית התוכנה אורקל.

מדד דאו ג'ונס נסגר כמעט ללא שינוי, בעלייה קלה של 0.03%; מדד S&P 500 , אשר רשם אתמול את הזינוק החד ביותר החודש, טיפס ב-0.2%; נאסד"ק , אשר קפץ אתמול ב-3.2%, ירד ב-1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר נסגר אתמול בירידות בראשונה זה שלושה ימים, נסגר גם היום בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 1.97%.

בחזית המקרו כלכלית: מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו בנובמבר ב-4% לקצב שנתי של 4.42 מיליון, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. המחיר החציוני של בתים קיימים ירד ב-3.5% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת לרמה של 164,200 דולרים.

חדשות רעות באירופה

גם היום ממשיכים המשקיעים לעקוב בדריכות אחר האירועים באירופה: חברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה כי האטה כלכלית בבריטניה, החרפה במשבר החובות באירופה או כשל בתכנית הצנע של ממשלת בריטניה עלולות לעלות לבריטניה בדירוג האשראי המושלם שלה - AAA. מודי'ס אמרה כי בינתיים נותר דירוג האשראי של בריטניה ללא שינוי, אך הגירעון הגדול של בריטניה, הצמיחה האיטית שלה והחשיפה שלה לגוש היורו פגעו "ביכולתה לספוג זעזועים נוספים, ללא השלכות על דירוג האשראי שלה".

גם תחזית הדירוג עצמה, המעידה על ציפיות להורדת דירוג בחודשים הקרובים, נותרה ללא שינוי במודי'ס. "התחזית היציבה לדירוג האשראי של בריטניה מבוססת, בין היתר, על ההנחה כי הממשלה תמשיך בתכנית הקיצוצים התקציביים שלה", נאמר בהצהרת מודי'ס.

קודם לכן מסר הבנק המרכזי של אירופה כי היקף ההלוואות שהעניק לבנקים ביבשת עומד על 489 מיליארד שקל - גבוה מהצפי להלוואות בהיקף של 293 מיליארד יורו בלבד. על פי ההודעה, 523 בנקים לוו כסף מהבנק המרכזי, שהחליט על הצעד בניסיון להזרים נזילות לשווקים ולעודד את המשקיעים על רקע משבר החוב באירופה.

הבנק המרכזי מקווה כי ההלוואות הזולות יעודדו את הבנקים לרכוש אג"ח ממשלת איטליה וספרד, שתי מדינות הנמצאות בסכנה מיידית בעקבות חובותיהן. התשואה על אג"ח ממשלת איטליה לעשר שנים עולה ב-0.1% ל-6.715%. תשואת אג"ח ממשלת ספרד לעשר שנים עולה ב-0.03% ל-5.101%.

עבור חלק מהבנקים, מדובר בהלוואות זולות ביותר מ-3% לעומת ההלוואות שהם יכולים להשיג בשוק. כחלק מהעסקה הבנקים יוכלו להחזיר את הכסף גם לאחר שנה אחת אם יירצו. הבנקים הצרפתיים כמעט ריבעו את סכום הכסף שלוו מהבנק המרכזי מאז יוני ל-150 מיליארד יורו, בזמן שבנקים באיטליה וספרד לוו כל אחד יותר מ-100 מיליארד יורו.

"מה שהבנק המרכזי של אירופה מנסה לעשות זה למנוע צמצום לא מאורגן של מינוף נכסי הבנקים באירופה", אמר ראש אסטרטגיית מניות בארה"ב של ברקליס, בארי נאפ, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "זה בשום פנים ואופן לא פותר את בעיות המימון של איטליה או ספרד או של הבנקים", הוסיף.

ענקית התוכנה האמריקאית אורקל דיווחה אמש לאחר הסגירה על רווח רבעוני של 54 סנט למניה - שלושה סנט פחות מתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה בתקופה המדווחת אף הן אכזבו, לאחר שהחברה רשמה מכירות של 8.8 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים למכירות של 9.2 מיליארד דולר.

ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט ויצרנית מכשירי הסלולר הפינית נוקיה ניהלו מגעים ראשוניים לגבי אפשרות של הגשת הצעת רכש משותפת עבור חברת RIM הקנדית, יצרנית הסמארטפון בלקברי, לדברי מקורות המקורבים למצב דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

מצב השיחות אינו ברור, אולם העובדה שהן התנהלו - גם אם לא באופן רשמי - ממחישים כיצד נפילת מניית RIM הפכה את החברה ליעד רכישה אטרקטיבי.

בה בעת, דחתה RIM גישושים מצד ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון לגבי אפשרות של רכישתה, לדברי אנשים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. אמזון שכרה בקיץ האחרון את שירותיו של בנק השקעות לבדיקת אפשרות למיזוג עם RIM, אולם לא הגישה הצעת רכש רשמית. החלטת RIM לדחות את ההצעה נבע מהעדפתה לפתור את בעיותיה בכוחות עצמה, אמר המקור. עם זאת, RIM ואמזון ממשיכות במגעים לגבי אפשרות להרחבת הקשרים המסחריים ביניהן, לדברי מספר מקורות.

ישראליות בוול סטריט

חברת טבע צופה שמכירותיה ב-2012 יסתכמו ב-22 מיליארד דולר בהתאם לממוצע ציפיות האנליסטים. החברה צופה לרווח מתואם למניה של 5.48 עד 5.68 דולר למניה, כך שהרף העליון של תחזיותיה עומד בממוצע תחזיות האנליסטים ל-2012 אולם החברה קבעה רף נמוך ב-20 סנט למניה מממוצע תחזיות האנליסטים ל-2012.

טבע אינה צופה ביצוע של רכישות משמעותיות ב-2012, אך עשויה לבצע רכישות משלימות, שותפויות ובריתות. לדברי שלמה ינאי, מנכ"ל טבע, האינטגרציה של חברת ספלון שנרכשה באוקטובר 2011 תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן מתקדמת טוב מהמתוכנן והסינרגיות מרכישת החברה האמריקאית גדולות משהחברה צפתה עם רכישתה.

דירקטוריון טבע גם אישר תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 3 מיליארד דולר. על פי מחירה הנוכחי של מניית טבע, משקף מימוש מלא של התוכנית רכישה של 8% מהון מניותיה של החברה.

אורמת טכנולוגיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי חתמה על חוזה ראשון למכירת חשמל מאנרגיה סולארית עם חברת Imperial Irrigation District. על פי החוזה תקים אורמת טכנולוגיות תחנת כוח סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית שהספקה 10 מגה-וואט ותמכור ל-Imperial Irrigation Districtאת החשמל שתייצר התחנה על פי חוזה ל-20 שנה.

אודיוקודס , העוסקת עוסקת בפיתוח התקני תקשורת, קיבלה המלצת "קנייה" מחברת ההשקעות סידוטי (Sidoti & Company) שהחלה לסקרה. בתגובה המנייה מזנקת ב-3% במהלך המסחר. אודיוקודס, בניהולו של שבתאי אדלרסברג, פועלת בשתי חטיבות עסקיות: טכנולוגיה (20%) ורשתות (80%), ומתמקדת בתחומי התקשורת האחוד והשירות הלקוחות.

יום לאחר ביטול העסקה למכירת פעילות יבוא מוצרי סמסונג לישיר לידי טדי שגיא, ואילן בן דב, בעל השליטה בסקיילקס - החברה האם של פרטנר הדואלית, מנצל את השפל אליו הגיעה המניה להרחבת אחזקותיו: בן דב הציע הבוקר לרכוש 750 אלף מניות (1.75% מהון המניות המונפק) ממחזיקי המניות בקרב הציבור בעבור כ-12.75 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully