וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מחירי הדירות יירדו ב-7% ב-2012

אריק מירובסקי

22.12.2011 / 11:41

בנק מזרחי טפחות ערך סקר בקרב משרדי שמאים ממנו עולה כי צפויה ירידה, אם כי מתונה, במחירי הדירות בשנה הקרובה. מחירי השכירות והמשרדים לא צפויים להשתנות

מסקר שערך בנק מזרחי-טפחות בקרב כ-50 משרדי שמאים מובילים, המבצעים שמאויות לנכסים המשמשים ביטחונות לאשראי שהבנק מעמיד, עולה, כי מחירי הדירות ירדו בשנה הקרובה, ואולם לא בשיעורים גבוהים. על-פי תוצאות הסקר, למעלה מ-90% מהשמאים מעריכים שבשנת 2012 צפויה ירידה של כ-7% בלבד, במחירי הדיור למגורים. בתחום השכירות, לעומת זאת, יותר מ-70% ממשתתפי הסקר סבורים, כי בשנה הקרובה המחירים לא צפויים להשתנות.

באשר לשוק המשרדים במרכז הארץ, כ-65% מהנשאלים סבורים שרמת המחירים תישאר ללא שינוי. לעומתם, כ-30% מהשמאים מעריכים, כי ב-2012 אנו צפויים לירידת מחירים של כ-7% גם בענף הזה.

בסקר גם נשאלה שאלה הנוגעת למשך הזמן הנדרש לתהליכי הרישוי בהוצאת היתרי בנייה. מתברר, כי בעוד שבעיר תל אביב נדרשות כשנתיים להשלמת התהליכים הרי שבערים אחרות במרכז הארץ, משך הזמן הנדרש עומד על כשנה אחת בלבד.

פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידנות מאוניברסיטת בר אילן העריך כי העשור שבין 2010 ל-2020 יהיה העשור המכונן של מדינת ישראל מבחינה כלכלית. "אם לא נעשה טעויות, קיים סיכוי גבוה מאוד שבסוף העשור תהיה מדינת ישראל אחת מ-15 המדינות המפותחות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully