וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מפעל הפיס ייאלץ להפסיק את פעילותו?

אור ברקת

22.12.2011 / 12:09

ההיתר לקיום הגרלות בו מחזיק מפעל הפיס צפוי לפוג בסוף החודש, ומחלוקת לגבי חלוקת רווחיו בין משרד האוצר לרשויות המקומיות מעכבת את חידושו. שמוליק ריפמן: "האוצר מנסה להלאים הפיס"

האם היתר ההגרלות שניתן למפעל הפיס בסכנה? מפעל הפיס מקיים היתר מיוחד לקיום הגרלות התקף למשך חמש שנים ובסוף השנה אמור תוקף ההיתר לפוג. אם לא יחודש, לא יוכל מפעל הפיס להמשיך את פעילותו. רווחי מפעל הפיס מחולקים כיום שווה בשווה – מחציתם מופנה למשרד האוצר ואילו המחצית השנייה מחולקת בין הרשויות המקומיות. כעת מבקש משרד האוצר, כתנאי לחידוש הרישיון, לשנות את הדרך בה יחולקו הרווחים ולהגדיל את חלקו של האוצר בצורה משמעותית.

ראש המועצה האזורית רמת חובב, שמוליק ריפמן, אמר כי הצגת המקרה כסכסוך בין משרד האוצר לרשויות המקומיות תחטא לאמת. "אין כאן סכסוך, יש ניסיון של האוצר להלאים את מפעל הפיס. הפקידות בחשב הכללי לא מבינים את מה שמפעל הפיס עושה הן בתחום הכלכלי, הן בתחום החברתי והן בתחום הציבורי". ריפמן אמר כי "לצערי מקבלי ההחלטות באוצר מאפשרים לפקידות לנהל את המשרד ועל הרקע הזה לא חודש ההיתר להגרלות, שאם לא יתקבל עד סוף החודש - אסור יהיה לפיס לפעול, כיוון שהפעלת הפיס ללא היתר הינה עבירה על החוק".

"כדירקטור בחברה, אני מודאג מההשלכות של הפסקת פעילות מפעל הפיס", אמר ריפמן. לדבריו, "השלכות הפסקת הפעילות יהיו 'רעידת אדמה' שתשפיע על עובדים רבים. עולם הפרסום ייפגע וכמובן - הרשויות המקומיות, שהפיס הוא הגורם היחידי שמאפשר להן בנייה למטרות רווחה, כיתות לימוד, גני ילדים ומגרשי ספורט". ריפמן הוסיף כי "אני באופן אישי חושב שאחריותנו כדירקטוריון להתכנס בימים הקרובים ולהפעיל צעדי מגן על מנת למנוע את הפסקת הפעילות. פניתי לדירקטוריון כדי לנקוט בצעדים המתאימים. המשבר הוא בשנאה ובבורות שמגלים פקידי האוצר. לאש מגיבים באש - ניסיון לפעול בנחמדות לא יעבוד מול האוצר".

מפעל הפיס אישר כי נערכים מגעים בעניין חידוש הרישיון. "בימים אלה מתקיים דיאלוג בין הצדדים לקביעת תנאי ההיתר לחמש השנים הקרובות. רווחי מפעל הפיס ימשיכו, כבעבר, להמשיך ולשמש לרווחת הקהילה", נמסר.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "משרד האוצר בשיתוף עם משרד המשפטים והרשות להלבנת הון, הכינו היתר חדש המשקף את הנהוג בעולם ומתייחס לביקורת של מבקר המדינה לגבי התנהלות מפעל הפיס. כיום מתנהלים בין הצדדים דיונים לגבי ההיתר אשר בהתאם לתוצאותיהם יוארך ההיתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully