וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ' לארה"ב: "כסו הגירעון או שנוריד הדירוג"

22.12.2011 / 13:54

אחרי שבחודש שעבר הורידה חברת דירוג האשראי פיץ' את תחזית הדירוג של ארה"ב ל-"שלילית" מזהירה החברה את ארה"ב כי נטל החוב הנוכחי שלה אינו הולם דירוג אשראי מושלם

חברת דירוג האשראי פיץ' רייטינגס הזהירה היום כי נטל החוב הצומח של ארה"ב אינו הולם דירוג אשראי מושלם, אך אמרה כי לא תקבל החלטה בנוגע להורדת הדירוג לפני 2013. בחודש שעבר הורידה פיץ' את תחזית הדירוג שלה עבור ארה"ב, מיציבה לשלילית, בגין כשלון ועדה מיוחדת של הקונגרס האמריקאי בהשגת פשרה בנוגע לקיצוץ 1.2 טריליון דולר מהתקציב האמריקאי.

"החוב הפדרלי צפוי לצמוח בהיעדר רפורמות מיסוי והוצאות שיתמודדו עם בעיית הזדקנות האוכלוסיה שגורמת לגידול בהוצאות הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות", נאמר בהצהרת פיץ' אתמול. "החוב הפדרלי הגבוה, שממשיך לתפוח, לא יאפשר לארה"ב לשמור על דירוג אשראי AAA, למרות עוצמות אחרות של האשראי שלה", אמרה פיץ'.

פיץ' מעריכה כי דרושים קיצוצים בסך 3.5 טריליון דולר לפחות על מנת לייצב את החוב הפדרלי ברמה של כ-90% מהתמ"ג במחצית השנייה של העשור הנוכחי. כאשר הורידה את תחזית הדירוג שלה, פיץ' אמרה כי היא מעניקה לממשלת ארה"ב עד 2013 לגבש תכנית אמינה להתמודדות עם הגירעון בתקציב, או להסתכן באובדן דירוג האשראי המושלם.

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P), כבר הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב מ-AAA ל-AA פלוס, בהדגישה את החששות לגבי החוב הצומח והגירעון התקציבי הגדול, כמו גם המחסום הפוליטי שכמעט הוביל את ארה"ב לחדלות פירעון זמנית. מודי'ס הזהירה בנובמבר כי היא עלולה להוריד את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב אם המחוקקים יחזרו בהם מהחלטה על קיצוצים אוטומטיים בסך 1.2 טריליון דולר בעשור הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully