וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאני תמכור לסקיילקס נכס ב-94% משוויו

שלי אפלברג

22.12.2011 / 14:21

העיסקה בין שתי החברות - ששתיהן נמצאות בשליטת איש העסקים אילן בן דב אושרה על ידי דירקטוריון סאני. שווי הנכס בפתח תקווה מוערך ב-12 מיליון שקל אך הוא יימכר תמורת 11.2 מיליון

עסקת בעלי עניין בין סאני וסקיילקס, הנמצאות בשליטתו של אילן בן דב, אושרה על ידי הדירקטוריון וועדת הביקורת של סאני. מדובר בעסקה במסגרתה תרכוש סקיילקס מהחברה האם סאני מבנה לוגיסטי בפתח תקווה, המוערך ב-12 מיליון שקל, תמורת סכום נמוך ב-6% - 11.2 מיליון שקל. לדברי סאני, העסקה אינה טעונה אישור של האסיפה הכללית בחברה, בשל הקלה המצויה בחוק החברות.

סקיילקס שוכרת כיום את הנכס ב-54 אלף שקל בחודש. תמורת העסקה תשולם רק לאחר אישור האסיפה הכללית של סקיילקס, כאשר מתוך התמורה יופקדו 2 מיליון שקל בנאמנות. סאני לא תרשום רווח חשבונאי כתוצאה מהמכירה.

לדברי ועדת הביקורת של סאני, הערכת השווי שימשה כבסיס לקביעת מחיר מכירת הנכס לסקיילקס, והתמורה עליה הוסכם הינה סבירה לנוכח העובדה שהנכס נמכר לסקיילקס המחזיקה כ-78% מהחברה, לצד היתרון בעסקה מהירה, והחיסכון מהיעדר הצורך בשימוש בשירותיו של מתווך לעסקה.

לדבריהם, התמורה שתתקבל בגין מכירת מבנה הלוגיסטיקה תשמש להקטנת התחייבויות החברה לבנקים, ותביא להפחתת הוצאות המימון של החברה, וכן לתשלום הריבית לבעלי איגרות החוב של החברה, והליך של הצעת מבנה הלוגיסטיקה לצדדים שלישיים עלול להימשך זמן ארוך ואין וודאות לכך שניתן יהיה לקבל מחיר גבוה יותר. עוד הוסיפו כי לחברה יש אינטרס שמבנה הלוגיסטיקה שבו משתמשת סקיילקס לפעילותה מזה שנים רבות ומותאם לצרכיה יוסיף להיות בבעלות הקבוצה, שכן כך נמנעת תלות הקבוצה במשכירים שהם צד שלישי.

בעל מניות בסאני אשר מתנגד לעסקה, ומחזיק אחוז אחד לפחות במניות החברה, רשאי להגיש התנגדות, אשר תאלץ את החברה להביא את העסקה לאישור האסיפה הכללית.

סאני משעבדת 5 מיליון מניות

בתוך כך, סאני מנסה להרגיע את מחזיקי אגרות החוב של החברה ומשעבדת 5 מיליון מניות נוספות בערך נקוב של 12 אגורות של החברת הבת סקיילקס לטובת בעלי אגרות החוב סדרה ג' . אגרות החוב של החברה נסחרות כיום עם תשואת זבל דו ספרתית. כך למשל, סדרה א' של החברה נסחרת בתשואה ברוטו של 21.4%, סדרה ב' עם תשואה של 22.43% וסדרה ג' עם תשואה של 26% .

בעבר שועבדו 2.69 מיליון מניות נוספות של סקיילקס לטובת בעלי אגרות החוב סדרה א', זאת לצד 617 אלף מניות ששועבדו בשעבוד ראשון וקבוע ללא הגבלת סכום עבור מחזיקי אג"ח סדרה ב'. 1.68 מיליון מניות שועבדו לטובת מחזיקי אגרות חוב סדרה ג'.

בבעלות מחזיקי אגרות החוב סדרה א' כ-11.2 מיליון מניות. למחזיקי סדרה ב' יש 2.58 מיליון מניות, ולמחזיקי סדרה ג' יש כ-8.12 מיליון מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully