וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האיטלקי צפוי לאשר את תכנית הצנע

22.12.2011 / 15:53

לאחר שבשבוע שעבר אישר הבית התחתון בפרלמנט האיטלקי את תכנית הצנע והביע את אמונו בראש הממשלה מריו מונטי צפוייה התוכנית לעבור היום מכשול נוסף כאשר תעמוד לאישור בפני הסנאט

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי יעמוד היום להצבעת אמון שאמורה להאיץ את תוכנית הצנע בהיקף 33 מיליארד יורו. התכנית מיועדת להחזרת בטחון השווקים בכלכלה השלישית בגודלה באירופה.

מונטי החליף את ראש הממשלה הקודם סילביו ברלוסקוני לפני חמישה שבועות במטרה להוציא את איטליה מהמשבר אליו נקלעה. הצבעת האמון לא צפויה להתקבל בקשיים.

כשלונו של ברלוסקוני להוציא לפועל רפורמות מרחיקות לכת באיטליה נמצא במרכז משבר החובות של גוש היורו. מונטי לעומתו, הצליח להרכיב סדרה של העלאות מס וקיצוצי תקציב ופנסיות.

הבית התחתון באיטליה אישר את צעדי הצנע בשבוע שעבר, וכיום כנראה תאושר בסנאט במטרה להוציא לאשר סופית את הצעדים לפני חג המולד שחל ב-25 בדצמבר.

הצבעת האמון תאפשר למפלגות התומכות בממשלתו של מונטי להצהיר כי הן מאשרות את צעדי הצנע מתוך תחושת אחריות, ולמרות שהן אינן מסכימות עם רבים מהצעדים. מונטי טען כי החזרת האמון לאיטליה היא הכרחית להצלת גוש היורו, אבל הנחישות בצעדי הצנע פגעה בפופולאריות שלו שצנחה בשבוע שעבר ל-46% מ-61% לפני שבועיים, לפי סקר שפורסם בעיתון "קוריירה דלה סרה", ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully