וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו חיוביים בארה"ב דחפו את S&P 500 ליום שלישי של עליות

נמרוד הלפרן

22.12.2011 / 23:17

טבע השלימה ירידה של 2.2% תוך יומיים; עליות בשוק האג"ח בארה"ב בראשונה זה שלושה ימים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ומדד S&P 500 עלה זה היום השלישי ברציפות, בעקבות נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב אשר חיזקו את ההערכות כי נמשכת התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%; מדד S&P 500, אשר טיפס ב-3.2% בשני ימי המסחר הקודמים, עלה היום ב-0.9% ונמוך כעת בכשליש האחוז בלבד מרמתו בתחילת שנת 2011. מדד נאסד"ק הוסיף 0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות בראשונה זה שלושה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.95%.

מבול של נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על שיפור חד מהצפוי בבטחון הצרכנים ובמדד המדדים הכלכליים המובילים, נפילה במספר תביעות האבטלה לשפל של שלוש וחצי שנים, צמיחה כלכלית מתונה מהערכות המוקדמות ברבעון השלישי, נפילת הריבית על המשכנתאות לרמתה הנמוכה מעולם וירידה במחירי הבתים.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן קפץ בדצמבר לרמה של 69.9 נקודות לעומת 64.1 נקודות בנובמבר, לפי נתונים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 68.7 נקודות.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בנובמבר ב-0.5% לאחר עלייה של 0.9% באוקטובר, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.3%.

קונפרנס בורד ציינה כי המדד מצביע על כך שכלכלת ארה"ב צפויה להמשיך לצמוח במהלך החורף, וכי יתכן שהצמיחה תצבור תנופה באביב. כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדסטיין, ציין עם זאת כי התחזית לכלכלת ארה"ב עלולה להשתבש עקב בעיות משבר החוב באירופה. "תחזית חיובית זו לכלכלת ארה"ב סותרת את מגמת ההאטה בכלכלה העולמית", אמר גולדסטיין.

מחירי הבתים בארה"ב ירדו בחודש אוקטובר ב-0.2% לעומת החודש הקודם, מסרה היום רשות הדיור הפדרלית (FHFA). עם זאת, נתוני חודש ספטמבר תוקנו כלפי מטה לעלייה של 0.4% לעומת עלייה של 0.9% שעליה דווח במקור. מחיר הבתים ירדו באוקטובר ב-2.8% לעומת החודש המקביל בשנת 2010.

הריבית על המשכנתאות בארה"ב ל-30 שנה, המשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 3.91% - רמתה הנמוכה ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 3.94% בשבוע הקודם, לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות האמריקאית פרדי מאק.

"הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה נמצאת ברמה של 4% או מתחתיה זה שמונה שבועות ברציפות ונמוכה כעת בכמעט 0.9% מרמתה בתחילת השנה", ציין הכלכלן הראשי של פרדי מאק, פרנק נותפט.

שלל נתוני המקרו כלכליים מצטרפים לנתונים שפורסמו מוקדם יותר היום אשר הצביעו על נפילה מפתיעה במספר תביעות האבטלה השבועיות בארה"ב לרמה הנמוכה מאז שנת 2008 ועל צמיחה כלכלית בארה"ב מתונה מהצפוי ברבעון השלישי.

הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי תוקנה כלפי מטה, לרמה של 1.8%, לעומת הערכה קודמת לעלייה של 2% בתמ"ג, לפי נתונים שפירסם היום מסחר המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו כי נתון התמ"ג לא יתוקן ויישאר ברמה של 2%. הסיבה העיקרית לתיקון היתה צריכה פרטית חלשה מההערכות המוקדמות, אך גם רווחי החברות תוקנו כלפי מטה.

האינפלציה המבוססת על הצריכה הפרטית, אחד ממדדי האינפלציה החשובים בארה"ב, תוקן כלפי מעלה, כאשר העלייה במדד הליבה הסתכמו ב-2.1%, לעומת הערכה קודמת לעלייה של 2%.

בנפרד, פירסם משרד העבודה האמריקאי את נתון תביעות האבטלה השבועי. מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-4,000 לרמה של 364 אלף - הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008. כלכלנים צפו עלייה במספר תביעות האבטלה הראשונות ל-375 אלף. הממוצע הארבע-שבועי, הנחשב לפחות תנודתי, ירד ב-8,000, לרמה של 380,250.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, פורסמו היום בבריטניה נתונים שהצביעו על כך שכלכלת בריטניה צמחה בשיעור גבוה מהצפוי ברבעון השלישי, הודות להתחזקות במגזרי השירותים והבנייה. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של בריטניה צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2.5%, מסרה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בבריטניה. לעומת הרבעון השני של השנה צמח התוצר ב-0.6% - יותר מהנתונים הראשוניים שהצביעו על גידול של 0.5%. עם זאת, הלשכה תיקנה כלפי מטה את נתוני הצמיחה של הרבעון השני לעומת הרבעון הראשון של השנה, מגידול של 0.1% לצמיחה אפסית.

טבע ירדה אתמול במסחר בניו יורק 1.4% מערכה במחזור מסחר כפול מהממוצע. זאת לאחר שהחברה פירסמה צפי שמכירותיה ב-2012 יסתכמו ב-22 מיליארד דולר בהתאם לממוצע ציפיות האנליסטים. החברה צופה רווח מתואם למניה של 5.48 עד 5.68 דולר למניה, כך שהרף העליון של תחזיותיה עומד בממוצע תחזיות האנליסטים ל-2012, אולם החברה קבעה רף נמוך ב-20 סנט למניה מממוצע תחזיות האנליסטים ל-2012.

עוד הודיעה טבע אתמול כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 3 מיליארד דולר, לביצוע תוך שלוש שנים. על פי מחירה הנוכחי של מניית טבע, משקף מימוש מלא של התוכנית רכישה של 8% מהון מניותיה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully