וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה אישרה תוכנית צנע שלישית בתוך חצי שנה

23.12.2011 / 3:04

הכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו תנסה להוזיל את עלויות המימון של חובותיה. התוכנית כוללת רפורמה מקיפה בפנסיה, מס על בתי מגורים ואכיפה נגד העלמות מס

תוכנית תקציב החירום של ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, אושרה סופית בהצבעה בפרלמנט אמש (חמישי) על רקע ניסיונות איטליה להוזיל את עלויות המימון של חובותיה בטרם תידרש לפרוע הלוואות בסך 53 מיליארד יורו (69 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של שנת 2012, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

הסנאט של איטליה אישר תוכנית צנע בהיקף של 30 מיליארד דולר ברוב של 257 תומכים מול 41 מתנגדים בהצבעה שנערכה היום ברומא. התוכנית, שהיא תוכנית הצנע השלישית שאושרה באיטליה מאז חודש יוני, אושר בשבוע שעבר על ידי הבית התחתון של הפרלמנט של איטליה ברוב של 402 תומכים מול 75 מתנגדים.

התוכנית כוללת רפורמה בתוכניות הפנסיה במדינה, מס על בתי מגורים ואכיפה מוגברת נגד העלמות מס. כל הצעדים הללו נועדו לשכנע את המשקיעים כי מונטי רציני בכוונותיו לצמצם את חובות איטליה, שהם השניים בגודלם בגוש היורו, ולעמוד בהתחייבות איטליה להגיע לאיזון בתקציב בשנת 2013. בה בעת, תוכנית הצנע גם עלולה לגרור את איטליה למיתון כבר ברבעון הנוכחי.

"האמינות של ארצנו חיונית כדי להתגבר על המשבר, בדיוק כשם שחיוני שכלכלתנו תשוב לצמוח", אמר מונטי בפגישה עם חברי סנאט לפני ההצבעה היום. "כדי להתגבר על משבר החוב, חיוני שהאמון הכללי באג"ח שלנו לא ייפגע", הוסיף.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של איטליה התכווץ ברבעון השלישי ב-0.2% לעומת הרבעון הקודם, בו צמח ב-0.3%, לפי נתונים שפירסמה אתמול הלשכה לסטטיסטיקה של איטליה. הממשלה צופה כי הכלכלה תמשיך להתכווץ גם ברבעון הנוכחי - ובכך תשלים שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית, ההגדרה המקובלת למיתון. לפי התחזיות צפויה כלכלת איטליה לרשום בשנת 2012 צמיחה שלילית של 0.4% לאחר צמיחה של 0.6% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully