וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדרל ריזרב חושף: מי זכה לסיוע הטריליונים?

סוכנויות הידיעות

23.12.2011 / 14:08

הבנק הפדרלי בארצות הברית מנה 407 בנקים וחברות שפנו אליו בבקשת סיוע בשנים 2007-2009; סך הסיוע במענקים והלווואות עמד על 7.7 טריליון דולר, על פי בלומברג

הבנק הפדרלי של ארה"ב החליט לחשוף לציבור את הרשימה המלאה של הגופים הפיננסיים שפנו בבקשת סיוע במהלך המשבר הפיננסי בין 2007 ל-2009. מדובר ב-407 בנקים וחברות בסך הכול. את הקובץ המלא פירסם בלומברג באתר האינטרנט שלו.

מה שהוגדר כבר בתור "החילוץ הגדול בהיסטוריה", הורכב מכ-50,000 העברות שביצע הפדרל ריזרב בשנות השיא של המשבר, באמצעות שבעה מנגנוני סיוע שונים. סך הסיוע שהבנק הפדרלי התחייב כדי להציל את המגזר הפיננסי בארה"ב, במענקים והלוואות, עמד על סכום פנטסטי של 7.77 טריליון דולר, על פי נתוני בלומברג.

"אחד מגורמי המפתח להבין כיצד העולם חמק עד כה ממיתון עולמי הוא לראות עד כמה הפדרל ריזרב נהג באומץ ב-2008 ו-2009", אמר לבלומברג ניאל פרגוסון, פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת הארוורד. "הנועזות שהפגין הפד כללה שורה של התחייבויות שתמכו במערכת הבנקאית. העובדה שלא כל תכניות המגירה יושמו אינה מפחיתה מהחשיבות שלהן", הוסיף.

הקונגרס האמריקאי תבע מהפדרל ריזרב כבר בדצמבר 2010 לפרסם באתר האינטרנט שלו מידע על שש תכניות סיוע נרחבות בשנות המשבר, בדגש על תכנית החילוץ ל-AIG, הסיוע לבנק ההשקעות בר סטרנס, שנמכר לג'יי.פי מורגן, ורכישות של אג"ח משכנתאות. עם זאת, המידע שפורסם הוצג בצורה שהקשתה להבין כמה כסף לווה כל בנק מתכניות הסיוע השונות מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully