וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטשולר-שחם לדנקנר: הפסיקו לחלק דיווידנדים

סיון איזסקו

24.12.2011 / 23:09

במכתב חריג שנשלח לעשרות דירקטורים באי.די.בי, הזהיר בית ההשקעות מפני חלוקות דיווידנדים, שעלולות לפגוע ביכולת החברות להחזיר חובות לבעלי איגרות החוב שלהן

עשרות דירקטורים בחברות אי.די.בי פיתוח ,כור ודיסקונט השקעות קיבלו בסוף השבוע מכתבים מבית ההשקעות אלטשולר שחם שבהם הם מוזהרים מפני חלוקות דיווידנדים עתידיות שעלולות לפגוע ביכולת החברות להחזיר חובות לבעלי איגרות החוב שלהן.

שיגור המכתב הוא צעד יוצא דופן, שמעיד על שינוי בדפוס ניהול ההשקעות - מהפסיביות שאיפיינה את מרבית הגופים המוסדיים ובתי ההשקעות עד כה למדיניות אקטיבית, בניסיון למנוע מהחברות לפעול תוך העדפת טובתם של בעלי המניות על חשבונם של מחזיקי איגרות החוב.

עם הדירקטורים שאליהם שוגרו המכתבים נמנים נוחי דנקנר ואמו זהבה דנקנר, צבי ושי לבנת, יצחק ודורי מנור, מרק שימל, אבי פישר, חיים גבריאלי, רפי ביסקר וליאור חנס. במכתבים נכתב כי אם הדירקטורים יחליטו בעתיד על חלוקת דיווידנד "באופן שירע את מצבה של החברה ויסכל את יכולתה לפרוע את חובותיה", באלטשולר שחם יראו בהם "כמי
שנושאים באחריות אישית לחובות החברה ולכל נזק העלול להיגרם למחזיקי איגרות החוב שהנפיקה".

דובר קבוצת אי.די.בי מסר בתגובה: "החברות בקבוצת אי.די.בי מיישמות מדיניות אחראית, שקולה וזהירה ביחס לחלוקות דיווידנד, שמתבצעות אך ורק על פי המבחנים הקבועים בחוק. אנו תמהים על המכתב, שיש בו כדי ניסיון להלך אימים על דירקטורים".

מכתבי ההתראה נשלחו על ידי בית ההשקעות אלטשולר שחם, באמצעות עורכי הדין אסף ברם ורועי סלוקי ממשרד ברם ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully