וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב מתאוששת: תפוקת הנפט - מעל מיליון חביות ביום

25.12.2011 / 11:28

אחרי שתפוקת הנפט של לוב כמעט נעלמה במהלך מלחמת האזרחים, אמר יו"ר חברת הנפט הממשלתית כי התפוקה מתגברת ועברה את מיליון החביות ליום. "לוב תשוב לתפוקה נורמלית עד השנה הבאה"

לוב, בעלת עתודות הנפט הגדולות ביותר באפריקה, שואבת כיום יותר ממיליון חביות נפט ביום, בעקבות התאוששות תעשיית הנפט מחודשים שבהם כמעט הושבתה עקב מלחמת האזרחים, כך אמר אתמול נורי ברוין, יו"ר חברת הנפט הממשלתית של לוב.

משמעות חידוש התפוקה לרמה של יותר ממיליון חביות ביום היא שלוב מייצרת כיום יותר נפט מחברות אחרות באופ"ק, אקוודור וקטאר. לוב תשוב לתפוקת נפט נורמלית עד אמצע השנה הבאה, אמר ברוין אתמול לעיתונאים בקהיר, שם השתתף בפגישה של ארגון יצואניות הנפט הערביות (OAPEC).

בינואר, לפי שהחל המאבק שהביא להדחתו ולמותו של השליט לשעבר, מועמר קדאפי, הפיקה לוב 1.6 מיליון חביות נפט ביום. לוב מעוניינת להגדיל את התפוקה ל-2 מיליון חביות ביום בשלוש עד חמש השנים הבאות, כך אמר שר הנפט, עבדל רחמן בן יזא החודש.

עליית מחירי הנפט בחודשים האחרונים, הגבירה את החששות לאינפלציה עולמית וכמה מחברות אופ"ק, בהן סעודיה, ביקשו להעלות את התפוקה. בפגישה ב-14 בדצמבר קבעה אופ"ק מכסה חדשה לתפוקת הנפט, לראשונה זה שלוש שנים. ההסכם הגדיל את המכסה ל-30 מיליון חביות ביום.

בשבוע שעבר רשם מחיר הנפט עליה של 6.6% - החדה ביותר זה חודשיים, וננעל ברמה של 99.68 דולר לחבית. אם אופ"ק תייצר יותר מדי נפט, או לא תרסן את תפוקת חברותיה, מחיר הנפט עלול לרדת מתחת ל-100 דולר לחבית, הרמה הרצויה על פי ונצואלה ואיראן. מדינות אחרות כמו סעודיה מעוניינות במחיר של בין 85-80 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully