וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גוש היורו לא ישרוד את 2012

רויטרס

25.12.2011 / 13:17

סקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס מעלה תמונה קודרת לכלכלה העולמית, ובעיקר זו האירופית בשנה הבאה. עם זאת כלכלת ארה"ב צפויה, על פי הסקר, לחזור ולצמוח כמו גם כלכלת ברזיל וסין

2011 כבר לא תיזכר כשנה להתרפק עליה עבור השווקים הגלובליים במרבית הכלכלות בעולם. אך לפי סקרים שערכה רויטרס בחודשים האחרונים כלל לא בטוח שהשנה הקרובה היא משהו שכדאי לצפות לו.

בשקלול הנתונים השונים שהתקבלו בסקרים, רבות מהמדינות המפותחות בעולם יימצאו עצמן נגררות לעבר מיתון ב-2012, השווקים ישיבו לעצמם רק מעט מההפסדים הכבדים שצברו ב-2011, מחירי הנפט צפויים לרדת ומשקיעים יתהו לגבי אפיקי ההשקעה הנבונים. לפי רויטרס, אלה "התרחישים הטובים יותר".

מרבית הכלכלנים מבססים את התחזיות שלהם על התקווה כי משבר החובות באירופה לא יביא לקריסה פיננסית נוספת, וצופים כי הכלכלות המתעוררות, ובראשן ברזיל וסין, יאיצו מחדש את הצמיחה שלהן בהמשך 2012, לאחר שסבלו בחודשים האחרונים מהאטה אשר נגרמה בעיקר בשל צעדי ריסון של הממשל לנוכח האינפלציה הגבוהה.

גם כלכלת ארה"ב צפויה להמשיך בהתאוששות שהפגינה בחודשים האחרונים. 2012 עשויה להוות שנת מעבר של המשק האמריקאי ממשבר כלכלי לתחילתו של שגשוג בשיעורים שיזכירו יותר את רמות הצמיחה טרם המשבר הפיננסי. שיעור הצמיחה הצפוי של ארה"ב בשנה הקרובה יעמוד על 2.2%, לעומת 0% צמיחה בגוש היורו, על פי סקר כלכלנים של רויטרס.

מרבית החששות מכוונים גם השנה לאירופה. הדאגה העיקרית נוגעת לתפקוד מנהיגי היבשת וקבלת ההחלטות שלהם, בייחוד במדינות בהן צפויות להיערך בחירות, כגון צרפת, גרמניה ואיטליה. מהסקרים עולה כי המנהיגים אינם עושים די בכל הנוגע לצעדים מעודדי צמיחה, וכי איטליה וספרד ייאלצו להתמודד עם מיתון ארוך וכואב.

הנתון המטריד מכל עלה בסקר שנערך בחודש שעבר, כאשר 70% מהמשתתפים בו - 14 מתוך 20 כלכלנים ואנשי אקדמיה מוערכים - אמרו כי גוש היורו לא ישרוד במבנה הנוכחי.

"חשוב להדגיש שהכלכלה העולמית עדיין צומחת. אך מדובר בעולם עם שני זנבות, למען האמת", אמר לרויטרס ג'ררד ליונס, הכלכלן הראשי של בנק סטנדרט צ'רטרד הבריטי. "הסיפור של 2012 הוא שאירופה מושכת את העולם מטה במחצית הראשונה של השנה, וסין תמשוך אותה מעלה במחצית השנייה", סיכם ליונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully