וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: 62% מחובות משקי הבית - משכנתאות

ואדים סבידרסקי

25.12.2011 / 16:11

החטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל פירסמה נתונים אודות חובות במגזר העסקי והפרטי במשק. החוב של המגזר העסקי המקומי הצטמצם ב-1.1% במהלך חודש אוקטובר

החוב של המגזר העסקי המקומי הצטמצם ב-1.1% במהלך חודש אוקטובר האחרון ויתרתו הסתכמה ב-767 מיליארד שקל, בעיקר בשל התחזקות השקל מול הדולר ופירעונות של הלוואות בנקאיות. ואילו סך חובותיהם של משקי בית קטנה ב-0.4% לרמה של 359 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים אותם פירסמה היום החטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית ירדה ב-0.3% ועמדה על כ-256 מיליארד, זאת לאחר שגדלה בכ-7.6% מתחילת השנה.

עוד מציינים בבנק ישראל כי בחודש נובמבר הסתכמו הנטילות של משכנתאות חדשות בכ-2.9 מיליארד שקל, אומנם נמוך מממוצע החודשי מתחילת השנה אשר עמד עד כה על כ-4 מיליארד שקל, אך גבוה מחודש אוקטובר העלייה וזאת עקב חגי אוקטובר אשר הקטינו מספר ימי עסקים. עוד עולה מהנתונים כי כ-87% מסך החוב של משקי בית הינו חוב כלפי בנקים, מזה 62% משכנתאות. סך החוב לדיור של משקי הבית מהווה כ-71% מכל התחייבויותיהם. בסוף שנת 2007 נטל חובות לבנקים של משקי בית עמד על כ-80% מסך החוב ומאז נרשמת מגמת עליה בתלות זו.

בריבית על משכנתאות חדשות לא צמודות נרשמה ירידה בחודש נובמבר במקביל לירידה בריבית בנק ישראל, מנגד, בריבית על משכנתאות צמודות למדד נרשמת יציבות שנמשכת מספר חודשים. כמו כן, באותו חודש, ירדה הריבית על פיקדונות צמודי מדד והגדילה הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות במגזר צמוד בכ-0.76%. גם במגזר הלא צמוד ירדה הריבית על הפיקדונות והגדילה הפער בכ-0.25%.

בחודש נובמבר הנפיק המגזר העסקי, ללא בנקים וחברות ביטוח, אג"ח בשווי 300 מיליון שקל - ההנפקה החודשית הנמוכה ביותר מזה שנה. כך שמתחילת השנה הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-24 מיליארדי שקל, כאשר כ-79% מהן באג"ח סחירות בבורסה בתל אביב. זאת לאחר בחודש אוקטובר חלה ירידה של כ-0.1% במרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות לרמה של כ-2.38%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully