וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות נאות באחד העם בשבוע המסחר האחרון של 2011

דרור רייך

25.12.2011 / 16:53

על רקע עליות השערים שנרשמו בסוף השבוע בבורסות העולם עלו גם המדדים בבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 עלה ב-2.2% ואילו מדד ת"א 100 זינק ב-2.9%

שבוע המסחר האחרון לשנת 2011 נחתם בעליות שערים נאות על רקע עליות השערים שנרשמו בסוף השבוע בבורסות העולם, ועל רקע נתוני מקרו חיוביים בארה"ב ותקוות לשיפור במצב כלכלות אירופה. אך השנה החולפת לא הטיבה עם המשקיעים הישראלים, כאשר במהלך השנה החולפת צנח מדד ת"א 25 ביותר מ-17%.

ת"א 25 עלה ב ב-2.2% מדד ת"א 100 טיפס בכ-2.9%. מדד מניות הבנקים הוביל את העליות וזינק ב-2.4% מדד הנדל"ן עלה ב-2% ומדדי התל בונד נסחרו גם כן בעליות, כאשר מדד תל בונד 20 עלה ב-1% ומדדי תל בונד 40 ו-60 טיפסו ב-0.85% כל אחד.

במרכז יום המסחר עמדה הודעתה של אי.די.בי על כך שהיא מנהלת משא ומתן עם משפחת לבנת, למכור את עיקר החזקותיה (36%) בכלל תעשיות לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל. בעקבות העסקה, זינקו איגרות החוב של החברה. סדרה ד ' של אי.די.בי אחזקות זינקה ב-9.6%, והתשואה עליה יורדה ל-16.16%. גם האג"ח של אי.די.בי פיתוח מסדרה ט ' רושמה עלייה חדה של 8.2% והתשואה שלה צונחת ל-10.5%. מניית כלל תעשיות ואי.די.בי אחזקות מזנקות ב-6.7% ו-6.8% בהתאמה.

כיל המשיכה לעלות לאחר שביום חמישי הוסיפה לערכה 6% במחזור הגבוה בבורסה, של 162 מיליון שקל - גבוה ב-56% ממחזור המסחר הממוצע במניה. זאת, על רקע האישור שקיבלה מתחרתה הקנדית פוטאש להגדיל את אחזקותיה בכיל עד לרמה של 25%. החברה לישראל הוסיפה 4.55 לערכה, פועלים ולאומי משכו למעלה את מדד הבנקים וטפסו ב-2.3% ו-2.4% בהתאמה, ומניית מלאנוקס שהצטרפה בשבוע שעבר למדד ת"א 25 זינקה ב-6.7%.

בסקירה שפרסמו כלל פיננסים התייחס הכלכלן ראשי אמיר כהנוביץ לראלי סוף השנה ואמר "מלבד היום (ראשון) נשארו עוד ארבעה ימי מסחר ל-2011. בדיקה היסטורית שביצענו על מדד ת"א 100 מאז שנת 1992 מראה שאותם ארבעת ימי מסחר היוו סוג של אינדיקאטור מקדים עבור השנה העוקבת. ככה: לאחר ארבעה ימי מסחר חיוביים (בסה"כ) הייתה הסבירות לשנה עוקבת חיובית 82%. לעומת זאת, ההסתברות לשנה חיובית לאחר ארבעה ימי מסחר שליליים עמדה על 62%".

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לקראת סוף השבוע הארוך של חג המולד, בדרכן לעלייה שבועית שלישית בארבעה השבועות האחרונים. השפיעו על המסחר נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, אשר חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם צוברת תנופה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1% והשלים בכך עלייה שבועית של 3.6%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.9% בדרכו לעלייה שבועית של 3.7% - שבוע חיובי שלישי בארבעה השבועות האחרונים. המדד גבוה כעת ב-0.6% מעל לרמתו בתחילת השנה; מדד נאסד"ק הוסיף 0.7% ועלה בסיכום שבועי ב-2.5%. ביום שני לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג המולד.

גם בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית לקראת סוף השבוע הארוך של חג המולד, והשלימו עלייה שבועית ראשונה זה שלושה שבועות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1%; פרנקפורט טיפסה ב-0.5%; פאריס הוסיפה 1%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.9% בדרכו לעלייה שבועית של 3.6% - שבוע חיובי ראשון מאז השבוע שהסתיים בשני בדצמבר. מחזורי המסחר בסוף השבוע בבורסות ברחבי אירופה היו דלילים לקראת חג המולד, וגם בהן ביום שני לא יתקיים מסחר במרבית בורסות אירופה לרגל חופשת חג המולד.

מניות במרכז המסחר

חברת הטכנולוגיה הישראלית אלוט תקשורת, המפתחת מערכות לניתוח תנועה ברשתות תקשורת קווית וסלולרית ונסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, סיפקה במשך שנים ציוד מעקב מתקדם לאיראן, כך דווח באתר האינטרנט של בלומברג.

טבע ממשיכה לרכז עניין על רקע פרסום הערכותיה המעודכנות לשנת 2012 ותכנית הרכישה בהיקף של 3 מיליארד דולר.

אלעד קנדה , זרוע הנדל"ן הציבורית של אלעד גרופ של יצחק תשובה, מבצעת עסקה ראשונה מאז הנפקתה באוגוסט 2010 בת"א ונכנסת לראשונה לארה"ב. החברה, המנוהלת על ידי שי ברוורמן, דיווחה כי התקשרה עם קרן ריט האמריקאית (קרן להשקעות בנדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים ומחזיקה נכסים במאות מיליוני דולרים) להקמת מיזם משותף בחלקים שווים, שבאמצעותו ירכשו אלעד והקרן בניכיון חוב שהועמד על ידי קונסורציום הבנקים, בראשות Bank PNC, לטובת חברת Joseph Freed and Associates LLC- הבעלים של נכס בשם סאליבן סנטר בשיקגו.

שותפויות הגז והנפט של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה הודיעו היום כי קיבלו הלוואה של כחצי מיליארד דולר מבנק ההשקעות הזר HSBC. ההלוואה, שתינתן לשתי השותפויות ( אבנר ודלק קידוחים) בחלקים שווים, תשמש להשקעה בפרויקט פיתוח לוויתן, פיתוח תמר, וקידוחי אקספלורציה נוספים. תמורת ההלוואה, שתישא ריבית ליבור פלוס 3.5%-4.5% ואורח חייה יהיה שנתיים, שעבדו השותפויות את מאגר לוויתן.

פרוטרום , הפעילה בתחום תמציות הטעם וחומרי הגלם, חתמה על הסכם הלוואה של 45 מיליון דולר. ההלוואה נלקחה באמצעות חברת הבת של החברה פרוטרום USA, ותועמד לחברה החל מה-2 בינואר. ההלוואה תינתן לחברה לתקופה של 13 חודשים, בריבית של 1.25% מעל ריבית הליבור.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully