וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטרוכימיים מממשת נכסים: מוכרת השליטה באבגול

יורם גביזון

26.12.2011 / 9:24

ניסיון להיחלץ ממשבר החובות? החברה, בשליטת דיוויד פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטשטיין, אישרה כי היא שוקלת למכור את חלקה באחת מההחזקות העיקריות שלה.

כישלון הניסיון של חברת פטרוכימיים לדחות את מועדי הפירעון של איגרות החוב מסדרה ה' מצריך את החברה לפנות לאופציה הפחות מועדפת: מימוש נכסים. פטרוכימיים אישרה ביום חמישי שעבר פרסומים שלפיהם היא שוקלת למכור את השליטה בחברת אבגול , שמייצרת בדים לא ארוגים לחיתולים חד פעמיים ותחבושות חד פעמיות לנשים.

פטרוכימיים, שבשליטת דיוויד פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטשטיין, שתי החזקות עיקריות: בתי זיקוק (30.8%) בשווי 1.37 מיליארד שקל וחברת אבגול (23.7%) בשווי 211 מיליון שקל. לחברה יש אופציה להגדיל את החזקתה באבגול ל-44.5% במחיר של 1.95 שקלים למניה. שוויה של האופציה מוערך של 50 מיליון שקל.

ההשקעות של פטרוכימיים ממומנות על ידי אג"ח שהנפיקה בסכום של 1.6 מיליארד שקל והלוואות בנקאיות של 327 מיליון שקל. פטרוכימיים נקלעה למצוקה כמו הרבה חברות אחרות שביצעו השקעות ממונפות, כאשר מקור המימון העיקרי שלה - דיווידנדים מחברת בתי זיקוק - יבש. זאת, בשל השקעות של 500 מיליון דולר שביצעה בתי זיקוק והתכווצות מרווחי הזיקוק בעקבות השפל הכלכלי והירידה בהיצע הנפט הגולמי כתוצאה מהמשברים הפוליטיים במדינות מפיקות נפט כמו לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully