וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב מבקש למכור 46% מאחזקותיו בפרטנר

שלי אפלברג

26.12.2011 / 9:50

במטרה לחזק את מבנה ההון של סקיילקס ובמטרה להקל על מצב תזרים המזומנים שלו מבקש איש העסקים אילן בן דב למכור חלק גדול מחברת הסלולר פרטנר. עדיין לא נבחר הבנק שינהל את העיסקה

אילן בן דב מחפש הקלה בתזרים: דירקטוריון חברת סקיילקס מתקשר עם בנק ההשקעות בינלאומי על מנת שינהל עבורו תהליך למכירת 46% מאחזקותיו בחברת הסלולר פרטנר . החברה מתכוונת לעת עתה לנסות לשמר את גרעין השליטה. מכיוון שכ-16% ממניות סקיילקס אינן משועבדות למחזיקי האג"ח, או לצרכי הלוואות שנלקחו בעבר. נראה כי המשקיע החיצוני יוכל לקנות עד כ-16% ממניות חברת פרטנר.

מטרת המכירה הינה חיזוק מבנה ההון של סקיילקס, וההחלטה התבצעה בעקבות פניות מצד גורמים שונים בעולם להשקעה בחברות טלקום, במיוחד מצד קרנות בינלאומיות. נראה כי סקיילקס מעוניינת לחזק את מבנה ההון, עקב העובדה כי בשלוש השנים הבאות היא תצטרך לשאת בפירעונות משמעותיים - המשמעותי מכולם 1.6 מיליארד שקל ב-2014.

מקורבים לחברה טוענים כי ההחלטה התקבלה על רקע עסקות אחרונות בעולם הטלקום הבינלאומי באירופה, שהתבצעו על אף התחרותיות והרגולציה הקיימות בשוק זה.

כך למשל, הודיעה ביום ו' חברת התקשורת פראנס טלקום כי הסכימה למכור את חטיבת הסלולר שלה בשווייץ לאייפקס פרטנרס ב-1.6 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר).החברה מנהלת מגעים גם למכירת חטיבת אורנג' אוסטריה להאצ'יסון וומפואה ההונג קונגית, אשר בעבר היתה בעלת השליטה בפרטנר הישראלית, ומתכננת לצאת גם מפורטוגל. באוקטובר חתמה פראנס טלקום על עסקה לרכישת חברת מקונגו.

הבנק שאמור לנהל את הליך המכירה טרם נבחר; אך נראה שיהיה אחד מהבנקאים להשקעות המצויים עם סניפים בארץ ובחו"ל כגון מורגן סטנלי, מריל לינץ', בנק אוף אמריקה וגולדמן זקס. החברה נזקקת לבנק השקעות גלובלי , עם אוריינטציה בין לאומית, שכן הקנייה מצריכה היקף גדול של מזומנים. הודעה בדבר הבנק אשר בסופו של יום ינהל את הרכישה תתפרסם בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully