וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית הדירוג של קבוצת דלק הועלתה ל"יציב"

אורן פרוינד

26.12.2011 / 12:53

חברת דירוג האשראי מעלות S&P אישרה לקבוצת דלק ולחברה הבת שלה דלק פטרוליום דירוג אשראי A. לפני שבוע הודיעה הקבוצה על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל

שבוע לאחר שהודיעה קבוצת דלק של יצחק תשובה על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל לבעלי המניות שלה, מאשרת הבוקר חברת דירוג האשראי מעלות S&P דירוג אשראי A לקבוצה ולחברה הבת שלה דלק פטרוליום, ומשנה את תחזית הדירוג מ"שלילי" ל"יציב".

בדוח שאותו כתבו האנליסטים איציק מאיסי ויובל טורבטי נכתב "הביצועים התפעוליים והפיננסים של קבוצת דלק בשנת 2011 עלו על ציפיותינו, זאת כתוצאה מגידול בתזרימי המזומנים כתוצאה מעלייה במכירות גז טבעי וממרווח זיקוק".

כלכלני מעלות מעריכים כי סך המקורות העומדים לרשות החברה כיום מסתכמים בכ-3.1 מיליארד שקל. 1.8 מיליארד שקל הם מזומנים ונכסים פיננסים שיומרו למזומנים עד סוף שנת 2011, 580 מיליון שקל - הכנסות צפויות מדיבידנדים עד סוף שנת 2013. תמלוגי הגז והחזר הלוואות לחברות בנות צפויים להניב תזרים של 470 מיליון שקל לדלק עד סוף שנת 2013 ואילו חוב שגויס בנובמבר האחרון תרם 261 מיליון שקל לתזרים החברה.

הנהלת דלק התייחסה הבוקר לתחזית הדירוג: "העלאת הדירוג של קבוצת דלק ל-A יציב, בוודאי לאור המצב במשק, משקף את עוצמתה של הקבוצה. איתנותה הפיננסית של החברה מאפשרת לנו לאתר הזדמניות חדשות במשק. מעלות מעריכה עלייה משמעותית בתזרים המזומנים שלנו כתוצאה ממכירת הגז מה שיחזק מאוד את ביצועי החברה".

החלטת מעלות לשנות את תחזית הדירוג מ"שלילי" ל"יציב" מתבצעת שבוע לאחר שהנהלת החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל לבעלי המניות בתחילת ינואר 2012. ב-2011 חילקה דלק דיווידנדים בסכום של כ-500 מיליון שקל, ומאז תחילת 2006 חילקה הקבוצה דיווידנדים בסכום כולל של כ-3 מיליארד שקל, כאשר הנהנה העיקרי מחלוקת הדיווידנדים הוא יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק (כ-65%), שקיבל עד כה כ-1.9 מיליארד שקל.

קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אי.בי.אי, וקרנות נאמנות וקופות הגמל של ילין לפידות ואלטשולר שחם פנו לנאמני סדרות האג"ח של קבוצת דלק במכתב, ובו הם דורשים לקבל הבהרות לגבי מצבה העסקי של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully