וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ שר האוצר: נדחה דיון על ים המלח

אורה קורן

26.12.2011 / 13:14

ועדת הכלכלה של הכנסת היתה אמורה לדון בהצעות חוק פרטיות הנוגעות לים המלח, אך שר האוצר יובל שטייניץ ביקש לדחות את הדיון על מנת לאפשר לכיל להשיב לאולטימטום שהציבה לה המדינה

הדיונים בוועדת הכלכלה בהצעות החוק הפרטיות של ח"כ מוץ מטלון להצלת בתי המלון בים המלח מהצפה ולהקמת קרן לשיקום ופיתוח האיזור הופסקו בשעה היום (ב') בצהריים בלחץ שר האוצר, יובל שטייניץ.

יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן הודיע שלא תתקיים היום הצבעה על הצעות החוק, וכי ייערך דיון נוסף, ככל הנראה מחרתיים. זאת, כדי לאפשר לכיל להשיב לאולטימטום של משרד האוצר, שתוקפו יפוג ביום שלישי בחצות. משרד האוצר דורש מכיל לקבל את הצעתו ככתבה וכלשונה..

שאמה כינס בלשכתו את נציגי משרד האוצר ומטלון, לאחר שנציג האוצר העביר לועדה בקשה של שר האוצר, יובל שטייניץ, להימנע מהצבעה על הצעות החוק היום. הנימוק: לאפשר להשלים את המגעים של משרד האוצר וכיל על אותם נושאים, שצפוי להסתיים בקרוב מאוד.

מטלון השיב, כי הוא שומע על הסיום הקרוב של המשא ומתן כבר כמעט שנה, לכן הוא עומד על קיום ההצבעה היום. הצעות החוק של מטלון, שתואמות במדוייק את עמדות שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, עברו באחרונה את אישור ועדת שרים לחקיקה.

אתמול פורסם, כי כיל הסכימה לממן 90% מקציר המלח, שעלותו לפי חישוביה 3.8 מיליארד שקלים, ולהגדיל את התמלוגים למדינה ממכירותיה ל-10%. עם זאת, חילוקי דעות על נושאים אחרים מונעים חתימה על ההסכם עם כיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully