וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים מתונות

אורן פרוינד

26.12.2011 / 17:08

על רקע הציפיות להורדת הריבית וחופשת החג באירופה וארה"ב נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בעליות מתונות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.7% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב-0.4%

בעוד שהבורסות באירופה ובוול סטריט סגורות היום לרגל חופשת חג המולד, המסחר בת"א נחתם היום בעליות שערים מתונות במחזור חריג של 838 מיליון שקל. ברקע המסחר היו ציפיות המשקיעים להורדת הריבית לחודש ינואר וניסיונותיהם של סקיילקס ואי.די.בי לחפש אחר נזילות.

מדד ת"א 25 שעלה אתמול ב-2.2%, נחתם היום בעלייה מתונה של 0.7% ל-1,123.56 נקודות, ת"א 100 טיפס ב-0.4% ל-1,004.96, מדד הבנקים שהוביל אתמול את העליות עם זינוק של 2.4%, ננעל בעלייה של 0.8% ומדד הנדל"ן איבד היום 0.1% מערכו.

מניית סאני תיקנה היום 18% למעלה לאחר שאיבדה אתמול 18% מערכה. גם פרטנר תיקנה היום 5% למעלה לאחר שאתמול איבדה 1.5% על רקע הדיווחים על המו"מ למכירת השליטה.

זיו פניני, מנהל חדר עסקות במגדל שוקי הון, התייחס למסחר הדליל: "השוק מתנהל בתנודתיות נמוכה יחסית לתקופה האחרונה כאשר המשקיעים ממתינים להתפתחויות בחו"ל. אנו עדיין אנו לא רואים פה פעילות ערה של איזשהו גוף והמחזורים ממשיכים להיות מאוד נמוכים. דבר נוסף שניתן לראות היום בשוק הוא כי המסחר באופציות מתנהל בהנחה שהריבית תרד ל-2.5%".

בנק ישראל צפוי לפרסם הערב את שווי הריבית לחודש ינואר. מרבית האנליסטים מעריכים כי הוועדה המוניטרית של הבנק ישראל צפויה להוריד את הריבית ב-0.25% - מ-2.75% ל-2.50%. האנליסטים סבורים כי מדד נובמבר השלילי, המצביע על המשך הירידה בפעילות המשק, יעודד את חברי הוועדה המוניטרית להוריד את הריבית בינואר הקרוב.

שתיים מקבוצות השליטה הגדולות במשק, אי.די.בי וסקיילקס , דיווחו אמש כי הן פועלות למכירת חלק מאחזקותיהן בפעילות המסחרית שלהן. אי.די.בי, החייבת מיליארדי שקלים לבעלי אג"ח ובנקים, דיווחה אמש כי היא מנהלת מו"מ עם שותפתה לגרעין השליטה באי.די.בי אחזקות - משפחת לבנת - למכירת האחזקות בחברת כלל תעשיות תמורת 1.4 מיליארד שקל.

בעיות הנזילות לא פסחו גם על אילן בן דב, בעל השליטה בסקיילקס, שנכנע ללחץ והציע אמש למכירה נתח מהאחזקה שלו בפרטנר. סקיילקס חייבת לבעלי האג"ח 2 מיליארד שקל ולהאצ'סן הסינית שממנה רכשה את פרטנר ב-2009, כ-300 מיליון דולר לפירעון בתשלום אחד וכל הצעה שתספק לבן דב את המזומנים, צפויה להישקל.

המצב באירופה עדיין מדאיג את השווקים ובעיקר האפשרות כי סוכנויות דירוג האשראי יורידו את דירוג האג"ח של חלק ממדינות גוש היורו. לאחר מספר הנפקות בשבועות האחרונים, בשבועיים הקרובים לא יונפקו אג"ח ממשלתיות חדשות באירופה, דבר שעשוי לתמוך בשוקי המניות.

בסקירה שפירסמו אתמול בכלל פיננסים, התייחס הכלכלן הראשי אמיר כהנוביץ' לראלי סוף השנה ואמר "שארבעת ימי מסחר האחרונים בשנה היוו סוג של אינדיקטור מקדים עבור השנה העוקבת". כך מצאו בכלל כי לאחר ארבעה ימי מסחר חיוביים, היתה הסבירות לשנה עוקבת חיובית 82%. לעומת זאת, ההסתברות לשנה חיובית לאחר ארבעה ימי מסחר שליליים עמדה על 62%.

מניית במרכז המסחר

מניית פרטנר נסחרה על רקע המיזוג התפעולי עם החברה הבת 012. החברות יתמזגו תפעולית ויאחדו את מטות החברה, כך שהשירותים שלהן יינתנו באופן משותף תחת ניהול אחד, כהמשך לאיחוד מערך ההנדסה והעברת פעילותו של אגף התקשורת הקווית ל-012 סמייל.

שותפויות הגז והנפט של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה נסחרו על רקע הודעתם אתמול כי קיבלו הלוואה של כחצי מיליארד דולר מבנק ההשקעות HSBC. ההלוואה, שתינתן לשתי השותפויות (אבנר ודלק קידוחים) בחלקים שווים, תשמש להשקעה בפרויקט פיתוח לוויתן, פיתוח תמר, וקידוחי אקספלורציה נוספים. תמורת ההלוואה, שתישא ריבית ליבור פלוס 3.5%-4.5% ואורח חייה יהיה שנתיים, שיעבדו השותפויות את מאגר לוויתן.

אלעד קנדה, זרוע הנדל"ן הציבורית של אלעד גרופ של יצחק תשובה, נסחרה על רקע הודעתה כי לראשונה מאז הנפקתה באוגוסט 2010 בת"א ביצעה עסקה בארה"ב. החברה, המנוהלת על ידי שי ברוורמן, דיווחה כי אתמול כי התקשרה עם קרן ריט האמריקאית להקמת מיזם משותף בחלקים שווים, שבאמצעותו ירכשו נכס בשם סאליבן סנטר בשיקגו.

דלק נדל"ן , זרוע הנדל"ן של יצחק תשובה המצויה בהסדר חובות, נסחרה על רקע עסקת המכירה של אחד מנכסיה הבולטים בגרמניה, קומפלקס המשרדים DEGI, בתמורה לסכום כולל של 50 מיליון יורו (247 מיליון שקל).

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully