וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חושבים קדימה: רוב הציבור לא חוסך לילדים

27.12.2011 / 12:04

סקר שערכה עמותת ידיד מעלה כי 57% מהמשפחות בישראל אינן חוסכות כלל לילדיהן. מרבית הציבור תומך בהצעת חוק לפיה יועבר כסף מקצבת הילדים לתכנית חיסכון מחייבת

למעלה ממחצית המשפחות בישראל (57%) טוענות כי הן לא חוסכות כלל לילדיהן, כך מעלה סקר דעת קהל שערך מכון המחקר מאגר מוחות עבור עמותת ידיד. הסקר נעשה לקראת תחילתו של קמפיין ציבורי שיקרא לכנסת ולממשלה לאמץ את הצעת חוק "חיסכון לאומי לכל ילד", שהניח על שולחן הכנסת ח"כ יצחק הרצוג.

מהסקר עולה עוד כי כרבע (28%) מההורים חוסכים באופן קבוע לילדיהם ו-12% חוסכים באופן מזדמן לילדיהם. שיעור החיסכון הקבוע הגבוה ביותר נמצא במגזר הערבי (42%), והנמוך ביותר בקרב עולים חדשים (11%). גובה החיסכון הממוצע, בקרב החוסכים באופן קבוע בכל חודש, הוא 355 שקל לילד. גובה החיסכון הגבוה ביותר נמצא במגזר היהודי הכללי (419 שקל) והנמוך ביותר בקרב המגזר הערבי (192שקל).

ח"כ יצחק הרצוג אומר כי "אני רואה בהצעת החוק שאני מקדם כלי משמעותי לשבירת העוני הבין דורי. החיסכון יעניק בבוא העת הזדמנות ליותר ילדים לגשת ללימודים גבוהים, לרכוש בית או לפתוח עסק ובכך לצמצם את הפערים ההולכים וגדלים בין קבוצות אוכלוסייה שונות".

הסקר ביקש לבדוק מה עמדתם של הורים לילדים לגבי תכנית ממשלתית שתחייב כל משפחה לחסוך לילדיה וזאת באמצעות הורדה קבועה של אחוז מסויים מקצבת הילדים המשולמת על ידי הביטוח הלאומי.

מהסקר עולה כי רוב גדול של ההורים (66%) מביעים עמדה חיובית כלפי הרעיון לפיו מהסכום שהם מקבלים כקצבת ילדים, המדינה תוריד ותפריש סכום קטן וקבוע שהם יקבעו אותו, לטובת חסכון לילדיהם, מיום הולדתם ועד גיל 18. שיעור התמיכה הגבוה ביותר ברעיון נמצא במגזר היהודי הכללי (67%) ובמגזר הערבי (62%).

יחד עם זאת,61% מהמתנגדים להצעה אמרו כי יסכימו לקבלה באם, לצד ההפרשה שלהם מקצבת הילדים, גם המדינה תיתן מענק מצידה ותכפיל את גובה החיסכון לכל ילד. השיעור הגבוה ביותר של התומכים בהצעת החיסכון המשותפת להורים ולמדינה, נמצא במגזר החרדי (74%) ובמגזר היהודי הכללי (66%).

רוב מוחלט של ההורים (92%) תומך ברעיון, לפיו במסגרת תכנית החיסכון עבור הילדים הם יוכלו להגדיל את החיסכון בהפקדות שונות במשך השנה, כאשר עבור כל הפקדה כזו המדינה תוסיף סכום דומה. שיעור התמיכה ברעיון זה גבוה מאד בכל המגזרים.

רוב גדול מההורים בעלי הדעה (55%) מעדיפים שהחיסכון עבור הילדים (חיסכון משולב של ההורים והמדינה) ישמש לרכישת השכלה גבוהה לילדים. פיתוח השכלה גבוהה לילדים הוא ייעוד החיסכון הבולט ביותר בכל המגזרים, למעט במגזר החרדי, בו בולטת העדפה לחיסכון לילדים לצורך רכישת דירה (50%).

71% מההורים מעדיף כי במידה ויוחלט לבצע את החיסכון המוצע לילדים באמצעות הפרשה מקצבת ילדים, הכסף ינוהל בבנק בו יש להם חשבון. 16% מבעלי הדעה מעדיפים כי הכסף ינוהל באחד הבנקים עליו תחליט המדינה. העדיפות הבולטת בכל המגזרים לניהול כספי החיסכון לילדים היא בחשבון הבנק הקיים של הציבור.

מחר יושק, בבית השאנטי בתל אביב, קמפיין ציבורי אותו מובילים ח"כ יצחק הרצוג בשיתוף עם עמותת ידיד תחת הססמה "פותחים עתיד – כי לכל ילד מגיעה התחלה מבטיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully