וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסדת קידוח תגיע ללוויתן 1 בשבוע הבא

ליאור זנו

27.12.2011 / 12:48

אחרי שפעולות הקידוח במאגר לוויתן 1 הופסקו באפריל עקב תקלה בצינור תחזור בשבוע הבא אסדת הקידוח למאגר על מנת לבדוק האם קיים גז גם בשכבות העמוקות שלו

לאחר חודשים ארוכים של ציפייה, צפויה בקרוב תשובה לשאלה שעשויה לשנות את פניו של שוק החיפושים הישראלי - האם קיים נפט בשכבות הקרקע העמוקות של מבנה לוויתן התת-ימי. ל-TheMarker נודע כי אסדת הקידוח הומר פרינגטון צפויה להגיע כבר בשבוע הבא אל מקום הקידוח. אם לא יהיו שינויים, תתייצב ההומר מעל מקום הקידוח ביום רביעי הבא, ה-4.1.

קידוחי לוויתן נמצאים בים התיכון העמוק מול חדרה והם מוחזקים על ידי נובל אנרג'י האמריקאית (40%), דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%). לפני שנה בדיוק, עת בוצע קידוח לוויתן 1 לשכבות הקרקע הרדודות יותר - הוכרזה לפני שנה בדיוק תגלית גז טבעי בגודל של 17 TCF (טריליון רגל מעוקבת, לפי הערכות מעודכנת).

הקידוח אמור היה להימשך אל שתי השכבות העמוקות יותר מזו של שכבת הגז, בהן קיימות הסתברויות נמוכות, של 17% ו-8% להמצאות נפט. אך באמצע אפריל הופסק הקידוח בשל תקלה בצינור והאסדה עזבה את המקום - עד עכשיו. נובל אנרג'י דחתה מספר פעמים את הגעתה של אסדת הקידוח למקום, ולאחרונה הודיעה כי הקידוח יתחדש בתחילת 2012, אך לא נקבה בתאריך. כעת, צפוי הקידוח להמשך כמספר חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully